Marketing Report
Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers

Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers

Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. De helft van de scholieren in 2018 had betaald werk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd, werktijden en arbeidsvoorwaarden. Roorda Reclamebureau ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers.  

In korte online video’s op Instagram, Snapchat, Spotify, Facebook en YouTube worden brutale zelfstandige jongeren geportretteerd in veel voorkomende jongerenbaantjes als serveerster, folderbezorger en kassameisje. In de video’s zijn de jongeren zo goed op de hoogte van de regels dat ze zelfs de voice-over corrigeren. De bijdehante jongeren worden zo als protagonist neergezet. Want alleen als je preciés weet wat wel en niet mag, ben je een echte MoneyMaker. Op de site www.weetjewatjijwaardbent.nl vinden de jongeren per leeftijdscategorie helder alle regels op een rij.

MoneyMaker_Kassameisje_1080x1920_20s_v1 from Roorda Reclamebureau on Vimeo.

Credits

Opdrachtgever: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Verantwoordelijk bij klant: Bea Versteeg | Bureau: Roorda Reclamebureau | Creative Director: Joeri Jansen | Art Director: Dyon Ruijter | Copy Writer: Tom van der Veldt | Strategy: Floor Busch | Social en digital: Alex de Kok en Bonnie van den Heuvel | Bureau producer: Rosalie Sentse | Account: Marleen Delisse | Productie video: Studio Beng Beng | Regie: Len Chandra | DOP: Austen Ferry | Edit: Felix Spanjaard | Producer: Sara Cantoli | Media inkoop: Initiative.

www.roorda.nl

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief