Marketing Report
Rijksuniversiteit Groningen en DVJ Insights intensiveren samenwerking

Rijksuniversiteit Groningen en DVJ Insights intensiveren samenwerking

De Rijksuniversiteit Groningen, kortweg RUG en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie Effectiveness of advertising within the new media context, op de universiteit in Groningen bij de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Deze positie wordt door DVJ Insights gefinancierd, met als doel om de wetenschap en de praktijk nog beter aan elkaar te linken.  Ook is het plan deze wetenschappelijke inzichten te integreren in de werkwijze van DVJ Insights. Het onderwerp media en effectiviteit is met name gekozen om klanten nog beter te kunnen helpen met het begrijpen en optimaliseren van de effectiviteit van alle middelen.
 
Lucas Hulsebos, CEO van DVJ Insights: "Het financieren van deze PhD positie is onderdeel van een bredere samenwerking. Als bureau hebben we veel data en onderzoek dat niet of nauwelijks gebruikt wordt door de wetenschap. Door meer te halen uit deze data kan de wetenschap ook meer leren en dat is iets waar wij als onderzoeksbureau erg trots op zijn. Het is een bevestiging wat wij al jaren zien, dat wetenschap een prominente rol moet hebben in ons onderzoek. Met deze positie willen wij wetenschap verder verankeren in het hier en nu, en toepasbaar maken in de dagelijkse praktijk. Momenteel wordt er dan ook hard gewerkt aan de volgende stap, een wetenschappelijke raad om wetenschap en praktijk beter te kunnen verbinden."
 
Tammo Bijmolt, Professor Rijksuniversiteit Groningen: "Met deze samenwerking kunnen we beter gebruikmaken van wat er in de bedrijfspraktijk gebeurt. We kijken ernaar uit om aan de slag te kunnen met onderwerpen die ook relevant zijn buiten de universitaire wereld, en zodoende de praktijk te voorzien van waardevolle inzichten en inspiratie."

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.