Marketing Report
RTL schaft bureaucommissie af per 1 januari 2019

RTL schaft bureaucommissie af per 1 januari 2019

Precies een jaar nadat Ster deze stap nam, schaft ook RTL de bureaucommissie af. Verschil is wel dat RTL volumekorting ongemoeid laat. Een en ander blijkt uit uit onderstaande brief die CCO Ton Rozestraten aan relaties stuurde.

In de markt ging het verhaal al rond dat RTL deze stap zou nemen. De verwachting is dat Talpa Network nu zal volgen en daarna de rest van de markt.

Eerder gaf Ster directeur Frank Volmer een interview aan Nederlands MediaNetwerk TV over deze stap.

Deze marktbeweging heeft gevolgen voor de operatie van mediabureaus. Nederlands MediaNetwerk peilde onlangs in de stemming bij mediabureaus in een forum.

 

Beste relatie,

Graag wil ik u op de hoogte stellen dat RTL Nederland besloten heeft om met ingang van 1 januari 2019 de bureaucommissie af te schaffen voor al onze media. De verrekening van de bureaucommissie en de daaraan gekoppelde nettoprijzen worden in overleg met adverteerder en mediabureau vastgesteld. Op deze manier kunnen we onze adverteerders een transparanter prijsaanbod aanbieden. Daarnaast is deze beslissing in lijn met de ontwikkelingen binnen de (internationale) markt en de wens van veel klanten.

We zijn ons ervan bewust dat dit besluit impact heeft op uw bedrijfsvoering. Met deze brief willen we u daarom tijdig informeren, zodat de diverse systemen en contracten hierop kunnen worden aangepast. Eén van mijn collega’s neemt de komende maand contact op om dit verder te bespreken.

Vriendelijke groet,

Ton Rozestraten,
CCO RTL Nederland



www.rtl.nl


Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Kom in september naar onze netwerkborrels in Amsterdam en Hilversum

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief