Marketing Report
RLVNT maakt jongeren enthousiast voor HvA Techniek

RLVNT maakt jongeren enthousiast voor HvA Techniek

Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA.

In de regio Amsterdam is er dringend behoefte aan technisch afgestudeerden, maar te weinig jongeren kiezen nog voor een studie techniek aan de HvA. De komende jaren wil HvA meer studenten interesseren voor een studie techniek en hen motiveren zich in te schrijven voor een technische studie aan de HvA.

Jongeren die interesse hebben in techniek kiezen vaak al voor een studie in die richting, maar jongeren met andere of bredere interesses doen dat nog niet. RLVNT ontwikkelde daarom een campagne waarin steeds de link gelegd wordt tussen alledaagse interesses van jongeren en een technische studie. De campagnes hebben als doel jongeren naar de open dag te trekken zodat zij meer ontdekken over de studiemogelijkheden en studeren aan de HvA.

Leila de Zwart, strateeg bij RLVNT: “Jongeren brengen veel tijd door op hun mobiel. Instagram, Youtube en Snapchat worden gedurende de hele dag gebruikt en zijn effectieve kanalen om deze doelgroep te bereiken. Op deze kanalen is het belangrijk om op te vallen. Naast een boodschap die aansluit op de interesses van jongeren, is ook vorm en consistentie belangrijk. Ons creatieve team heeft daarom een overkoepelend format en een visuele stijl ontwikkeld die bij alle campagnes gebruikt wordt.”

Anouck van den Berg, campagnemanager bij RLVNT: “Om het nieuwe campagneformat te testen, hebben we tijdens de open dag-campagne van januari enkel voor de opleiding engineering de uitingen volgens het nieuwe format geproduceerd. We zien dat de aanmeldingen voor deze opleiding zijn toegenomen ten opzichte van voorgaande flights. We kijken er naar uit om bij volgende flights ook voor de andere opleidingen nieuwe creatives in te zetten en nog meer aanmeldingen voor HvA techniek te realiseren.”

www.rlvnt.nl
www.hva.nl

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief