Marketing Report
Publicis, Initiative, Greenberry en HvdM lanceren publiekscampagne

Publicis, Initiative, Greenberry en HvdM lanceren publiekscampagne

Op 1 november is de publiekscampagne Ik Zorg van start gegaan. Hiermee willen de sector Zorg en Welzijn en de overheid werknemers aantrekken. Dat is hard nodig, om ook in de toekomst iedereen goede zorg te kunnen blijven bieden. Als we nu niks doen, hebben we in 2022 een tekort van 125.000 mensen.

Niemand kan beter uitleggen waarom werken in zorg en welzijn zo bijzonder en betekenisvol is dan de mensen die dat zelf elke dag met hart en ziel doen. Daarom laten in de campagne meer dan 600 mensen met uiteenlopende beroepen en opleidingen zien hoe mooi en veelzijdig werken in zorg en welzijn is. Voor wie net is afgestudeerd, een carrièrestap wil maken, of als herintreder weer aan het werk wil, biedt de sector Zorg en Welzijn veel mogelijkheden.

Ik Zorg is niet alleen zichtbaar via een televisiespot, bioscoopreclame, online video en billboards, maar ook met voorlichting in de regio. Zo gaat een ambassadeursbrigade van zo'n 150 jonge professionals op basis van hun eigen verhaal in gesprek met middelbare scholieren over werken in Zorg en Welzijn.

Op het platform ontdekdezorg.nl vinden geïnteresseerden naast informatie over werken in de zorg ook praktische handvatten en beschikbare vacatures in de regio. Het aanbod is erg breed: van verzorgenden en verpleegkundigen tot activiteitenbegeleiders, laboranten, chauffeurs en ICT'ers. Voor vragen kunnen mensen contact opnemen via email, chat of telefoon. Ook een persoonlijk gesprek in de eigen regio is mogelijk.

In opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) hebben reclamebureau Publicis, mediabureau Initiative, digital bureau Greenberry en pr-bureau HvdM de publiekscampagne Ik Zorg ontwikkeld. Ik Zorg is een samenwerking van VWS, branche- en beroepsverenigingen en werknemers- en werkgeversorganisaties in de sector Zorg en Welzijn. De campagne is onderdeel van het actieprogramma Werken in de Zorg, dat dit voorjaar is gestart.

Credits:
Strategie en creatie: Publicis, Jeroen van den Brink, Tom Peeters, Steef Nijhof, Sander Bergmeijer, Soeniel Balak, Ingeborg de Caluwé, Paul de Jongh, Dave Fransen, Anouk Drechsel | Mediastrategie en -inkoop: Initiative, Dennis Huijsman (Strategie), Ninke van de Bult (account) | Fotografie: Oscar Seykens, Cooper Seykens, Sveya Dieker | Productiemaatschappij:  Bonkers, Bram Schouw, Saskia Kok, Jan Jinek Soundcircus, Feike de Wit, Kees Kroot | Website: Greenberry in samenwerking met Superhero Cheesecake (technische realisatie) | PR: HvdM, Sonja Wagenaar, Esther van der Linde en Astrid Kouwenhoven | Ministerie van VWS: Lieke Offringa | DPC: Suzanne Koning

www.ontdekdezorg.nl 
#IkZorg

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief