Marketing Report
Polaroid herintroduceert zichzelf digitaal met Dept

Polaroid herintroduceert zichzelf digitaal met Dept

Polaroid heeft digital agency Dept geselecteerd voor een rebranding en ondersteuning voor het full/funnel-marketingproces op wereldwijde schaal. Het doel is het merk opnieuw te introduceren en het versterken van de marktpositie.

In 2008 werd met de campagne The Impossible Project benadrukt dat instant fotografie op een andere wijze kon voortbestaan en dat daarmee de productie van Polaroids-producten kon doorgaan. In 2017 werd een hereniging gemaakt met het hoofdmerk Polaroid Originals.

Met de rebranding bestaat het merk voortaan uit één naam: Polaroid. Dept ondersteunt de rebranding van Polaroid Originals naar Polaroid van begin tot eind op het gebied van data, creativiteit en technologie. Daarnaast helpt het digital agency Polaroid bij het aanpassen van hun digitale strategie aan de huidige markt.

Jessica Manchester, Global Head of DTC bij Polaroid: "We hebben een succesvolle rebrandingfase doorgemaakt. We blijven de samenwerking voortzetten om bestaande en nieuwe fans over de hele wereld echt te verbinden met ons merk en onze producten. Buiten de strategische en operationele ondersteuning helpt Dept ons team door kennisdeling en trainingen, zodat we uiteindelijk zelf de digitale ontwikkeling en het beheer op ons kunnen nemen."
 
Mattijs Ideman, accountmanager bij Dept: "Om als digital agency aan een zeer analoog merk te werken is heel bijzonder. In dit digitale tijdperk wordt dat steeds zeldzamer. Bovendien worden alle disciplines van Dept gebruikt - bij de gefaseerde uitrol van merkcampagnes, maar ook bij het onboarden van nieuwe landen, het bouwen van technische architecturen en meer."

www.deptagency.com
www.polaroid.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief