[Podcast] René Zeedijk over video-on-demand vs lineaire televisie, Arie Slob vs Frank Volmer, voice, Google & podcast

[Podcast] René Zeedijk over video-on-demand vs lineaire televisie, Arie Slob vs Frank Volmer, voice, Google & podcast

19-06-2019 20:09:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 1504 | Tags:

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer bespreekt hij ontwikkelingen rondom video-on-demand versus lineaire televisie, Arie Slob versus Frank Volmer, voice, Google & podcast.

René Zeedijk: "We beleven een kantelpunt in de mediawereld. Voor het eerst wordt er meer video-on-demand gekeken dan lineair. Dat zegt John Kivit, directeur van Multiscope. En dat is nogal wat: voor het eerst is er langer gekeken naar diensten als NPO Start, Videoland, RLT XL en Netflix ten opzichte van lineair televisiekijken zoals van NPO, RTL en Talpa Network. Netflix en YouTube zijn goed voor meer dan de helft van de VOD kijktijd. De verhouding is op dit moment 139 minuten per dag voor VOD en 118 minuten per dag voor lineaire televisie...

Luister de volledige podcast hier:

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast


Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie