[Podcast] René Zeedijk over Disney, Samsung, Hudson's Bay, Faktor en Bavaria

[Podcast] René Zeedijk over Disney, Samsung, Hudson's Bay, Faktor en Bavaria

18-04-2019 12:14:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2247 | Tags:

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer bespreekt hij ontwikkelingen rondom Disney, Samsung, Hudson's Bay, Faktor en Bavaria.

René Zeedijk: "Disney gaat eindelijk het eigen video-streamingplatform lanceren; Disney Plus. Op 12 november is de lancering in de VS, In Europa zal de lancering plaatsvinden voor de zomer van 2020.

De merken die zullen worden gevoerd zijn Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic. Ik kan me voorstellen dat Netflix hier niet heel blij mee is. De lancering van Disney Plus zal echt wel tot gevolg hebben dat bepaalde content niet meer op Netflix te zien zal zijn.

En dan komt Apple daar ook nog achteraan. Dat wordt wel een strijd: Disney heeft aangekonigd 25 eigen series te gaan ontwikkelen.

Wat het extra lastig maakt voor Netflix is dat ze of zelf moeten produceren of afhankelijk zijn van licencies. Disney heeft natuurlijk een gigantische eigen contentblibliotheek.

Ook RTL kan uitkijken naar serieuze extra concurrentie: Disney Plus gaat met een een abonnementsprijs van 6,20 euro per maand de markt in en verwacht 60 tot 90 miljoen abonnees..."

Luister deze podcast hier:

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast


Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie