[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten

[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten

19-07-2019 10:25:00 | Door: David de Jong | hits: 610 | Tags:

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer bespreekt hij het D66-idee van een nee-knop tegen cookies, veranderende verdienmodellen bij mediabureaus, de winkelstraat die een serviceplek wordt en de marktresultaten in 2018.

René Zeedijk: "Techreuzen zijn veel te groot en te machtig aan het worden. De data die ze vergaren, delen ze niet met derden. Content die op een Facebook voorbijkomt, is lastig te controleren. Bij een televisiezender kun je alle commercials bekijken, zodat je weet wat wordt uitgezonden. Dat is bij een online omgeving niet te doen. De adverteerder of het bureau serveert de uitingen. Het voorstel van een nee-knop tegen cookies van D66 gaat over persoonlijke targeting en lost genoemde problemen niet op. Wees nu juist blij dat persoonlijke targeting mogelijk is, waardoor je minder advertenties krijgt, maar wel heel gericht en relevant"

Luister de volledige podcast hier:

 

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast


Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie