Marketing Report
[Podcast] Marvin Jacobs over Airborne

[Podcast] Marvin Jacobs over Airborne

Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Hier is hij creatief inhoudelijk verantwoordelijk voor concepten, formats en content. Airborne helpt merken met het vinden van hun eigen geluid, om ze te verbinden met de juiste doelgroep met content die ertoe doet. Airborne ontwikkelt podcasts, voice-driven content en audio branding.

Met Airborne houdt Marvin Jacobs zich onder meer bezig met de opkomst van voice in Nederland. “Wij helpen bedrijven in contact te komen met klanten via audio. Voice is daar onderdeel van via apparaten die wij smart speakers noemen. Het zijn apparaten waar je iets aan kunt vragen en die je antwoord geven. Google Home is de voornaamste speler. Wat je ziet is dat hij verkocht wordt bij partijen als Albert Heijn voor weinig geld. Hij verovert in een rap tempo de Nederlandse huishoudens.”

“Je zegt bijvoorbeeld Hé Google, staan er files op weg naar mijn werk? Dat soort functionaliteit is er nu al, en wat je ziet is dat merken gaan nadenken over dat de opkomst van audio betekent voor hun merk. Hoe ga je om met de verschuiving naar audio-content. Wij helpen merken met het vinden van het antwoord op die vragen. De klant wil weten hoe hij op een goede en consistente manier op alle kanalen kan klinken, en hoe zorgt hij voor content die relevant is en waar mensen graag naar willen luisteren."

Luister nu de podcast. Meer podcasts op gebied van media en marketingcommunicatie zijn te vinden op www.marketingreport.nl/podcast.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.