Marketing Report
[Podcast] Martin de Boer over Corendon

[Podcast] Martin de Boer over Corendon

Martin de Boer werkt sinds 2014 voor Corendon. Eerst als marketingdirecteur, sinds oktober 2019 als commercieel directeur. Hij heeft zich sindsdien geen moment verveeld. Martin de Boer was nauw betrokken bij het verplaatsen van een Boeing 747 van Schiphol naar de tuin van Corendon Village Hotel begin 2019 – bij voorbaat dé marketingstunt van het jaar. Een paar maanden later werd Corendon voor een deel overgenomen door een Zweedse investeerder.

Martin de Boer: "Wat verkocht is aan Triton zijn de touroperator en de Nederlandse airline. Nu dit is verkocht, willen we binnen vijf jaar groeien naar dertigduizend bedden. Een verdrievoudiging."

Het afscheid van een deel van het bedrijf was heel emotioneel, zowel voor de leiding als de werknemers. Corendon voelt voor velen als een familiebedrijf, wat bijzonder is volgens Martin de Boer. De manier van werken heeft ook zijn weerslag op hoe ze marketing bedrijven. Een mooi voorbeeld is de stunt met het vliegtuig.

Martin de Boer: "Dat zou voor 100 procent niet door zijn gegaan bij een ander bedrijf, want het is een businesscase die niet rond is te krijgen. Bij Corendon zit een échte ondernemer die ziet dat het wat kan worden. Die zegt: we gaan ervoor, we gaan er een stunt van maken! Uiteindelijk hebben we 4,2 miljard views binnengehaald en komt er binnenkort een documentaire over uit."

Luister de volledige podcast hier:

 

Luister nog veel meer podcasts hier: marketingreport.nl/podcast

Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00 tot 20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief