[Podcast] Carolien Vader over de toekomst van tijdschriften

[Podcast] Carolien Vader over de toekomst van tijdschriften

12-06-2019 10:21:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 635 | Tags:

Carolien Vader – mede-oprichter van Bladendokter en creatief directeur van content strategiebureau The Big Story - is een creatieve duizendpoot. Ze heeft twintig jaar ervaring met het maken van tijdschriften, online magazines, boeken en concepten voor PR, marketing en communicatiecampagnes.

Zij werkte bij verschillende uitgevers als conceptontwikkelaar, hoofdredacteur, contentstrateeg en adviseur op het gebied van crossmediaal uitgeven. Recentelijk publiceerde zij het boek Content Playbook, een boek over bladformules, tijdschriften, en blogs, een must-read voor iedereen die zich bezig houdt met – al dan niet branded – content.

Carolien Vader: "Vroeger had je de tijdschriften en de televisie en radio als gatekeaper naar een community. Dat uitgeversmonopolie is verdwenen. Elk bedrijf kan nu beschikken over dezelfde kanalen als profesionele uitgevers, sterker nog; iedereen met een smartphone kan beschikken over dezelfde kanalen als uitgevers en dat zie je met de enorme opkomst van influencers.

Contentmarketing is niets nieuws. Er zijn al mediamerken vanuit een commercieel oogpunt gelanceerd die heel erg oud zijn zoals Allerhande of de Kampioen van de ANWB. Uitgvers staan voor grote uitdagingen. Oplages dalen al tien jaar, het binden van nieuwe abonnees is moeilijk. Er wordt gekeken naar een businessmodel waarin print-oplages op een gegeven moment eindig zijn..."

Luister deze podcast hier:

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast


Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie