Marketing Report
[Podcast] Ariane Inden over online verkopen, kinderen op billboards en vaste klanten

[Podcast] Ariane Inden over online verkopen, kinderen op billboards en vaste klanten

Ariane Inden is oprichter en eigenaar van Ariane Inden Cosmetics. Ze heeft een succesvol merk in het luxere segment opgezet dat natuur- en milieuvriendelijk is, geen dierlijke grondstoffen gebruikt en niet op dieren test. We spreken haar over veranderend consumentengedrag.

Ariane Inden: "De traditionele retail is er niet meer, het is allemaal online. Aankoopgedrag verandert, ook bij oudere mensen. Veel retailers hebben daar niet aan gedacht, die gingen ervan uit dat mensen wel blijven komen. Maar dat is niet zo, zeker niet bij jongere mensen.”

Hoe kijkt Ariane Inden naar marketing: “De kwaliteit van je product hoort als eerste goed te zijn, daarna komt de marketing. Als de marketing goed is maar je product niet, dan kun je wel verkopen – maar dat is eenmalig. Je wilt dat mensen vaste klant worden, dat ze niet naar de concurrent gaan als het op is. Ons verhaal is dat we een van de eerste merken waren die vegan producten maakte. De hele branche werkte behoorlijk met dierlijke grondstoffen. Ik ben daar heel kritisch in.”

“We zijn heel actief rondom marketing, we werken samen met media via advertenties en we schakelen snel. We hebben budget voor reclame, maar we doen ook veel acties, producten ter beschikking stellen en dergelijke. Nu doen hebben we met Libelle een leuke samenwerking. We hebben gekeken wat voor die doelgroep mooi zou zijn om dat aan te bieden. Via ING en Hallmark konden mensen ook onze artikelen aanschaffen, maar het kan ook direct via de website.” 

www.arianeinden.com 

Luister nog veel meer podcasts hier!

Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00-20:00 uur.

www.newbusinessradio.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief