Marketing Report
Playstation start YouTubekanaal For the Players

Playstation start YouTubekanaal For the Players

Met het YouTubekanaal For The Players wil Sony PlayStation het meest relevante platform voor gamers in Nederland worden. Met meer dan 250.000 organische views in de eerste week, kende het platform direct een goede start.

MediaCom Beyond Advertising, het contentlabel van MediaCom, ontwikkelde het platform voor Sony PlayStation, in samenwerking met onlinevideobedrijf Divimove. 

For The Players richt zich op gamers die als eerste op de hoogte willen zijn van nieuws rondom PlayStation en game-releases. Daarnaast biedt het platform wekelijks entertainment met bekende YouTubers. PlayStation heeft de ambitie uitgesproken om een platform te creëren dat op een fun en entertaining manier de wereld van PlayStation voor een brede gaming-doelgroep openstelt. Hierbij wil PlayStation door lokaal relevante content op continue basis de conversatie met gamers aangaan.

Het komend jaar zullen wekelijks een aantal video’s te zien zijn, gepresenteerd door drie opkomende YouTubers. In For The Win spelen twee bekende gaming-YouTubers (zoals GameMeneer en xLinkTijger) tegen elkaar waarbij ze steeds een bijzondere uitdaging aan moeten gaan. In For The Gamer krijgen gamers het laatste nieuws, exclusieve scoops en reportages. Zo zijn de hosts deze week op de gamebeurs E3 in Los Angeles te vinden.

Ronny Hoekman, marketingdirecteur van Sony PlayStation: “Het kijken van gamecontent is populair onder millennials. Door een entertainingkanaal voor gamers te lanceren, spelen wij op deze trend in. Met For The Players hebben wij een omgeving gecreëerd, waarin wij op continue basis PlayStation-releases op een fun en entertaining manier bekend kunnen maken. We doen dit door lokaal relevante content te bieden, die onmiskenbaar vanuit PlayStation komt. Middels het opleiden van eigen talent en de inzet van bekende YouTubers hopen wij huidige en toekomstige fans te bereiken met kwalitatief hoogstaande content.”

www.mediacombeyondadvertising.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.