Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell

Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell

01-07-2019 13:56:16 | Door: Katja Brokke | hits: 1525 | Tags:

Duracell en Playground slaan de handen ineen en creëren een club op het festival Down The Rabbit Hole. Duracell lanceert in 2019 haar nieuwe generatie powerbanks en zet daarmee de volgende stap richting personal power brand.

Playground zal de activatie 20% Club produceren en uitvoeren. Op het driedaagse festival Down The Rabbit Hole is dit de club waar de festivalbezoekers willen zijn als zij meer energie nodig hebben, zowel fysiek als voor hun telefoon. De bezoekers kunnen dansen of ontspannen terwijl hun lege telefoon wordt opgeladen met de Duracell Powerbank.

Jorgo Lialiangas, Head of Marketing & Commercial Strategy van Duracell Benelux: : Duracell is het merk dat staat voor unstoppable power. Ook nu de energieconsumptie zo in verandering is blijven we als merk voorop lopen. We lanceren niet alleen onze nieuwe powerbankrange, ook ons Brand Building Framework laten we aansluiten op de veranderende consument. Met de 20% Club zijn we volledige geïntegreerd in een voor de doelgroep (millennials) en de productgroeprelevante omgeving. Daar maken we een impactvolle connectie en generen we authentieke content (owned en earned) wat de basis vormt voor onze campagne. Vanzelfsprekend stemmen we de mediamix af op de mediaconsumptie van de doelgroep millennials. Zo blijven we, ook voor deze nieuwe generatie het onbetwiste personal power brand."

Playground combineert de on the ground-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank. Voor de content worden festivalbezoekers vastgelegd waarbij Down The Rabbit Hole en de activatie 20% Club het decor vormen. De content zal als (online)campagne van de Duracell Powerbank voor de Benelux dienen.

Daarnaast maakt Duracell gebruik van UGC binnen de contentmarketing door de Unstoppable Room in de 20% Club. In de Unstoppable Room wordt de bezoeker onderdeel van de spiegelkamer. Het is een visuele waarneming door de eindeloze weerspiegeling. Hiermee stimuleren zij de bezoekers om een Instagramfoto te maken.

Het driedaagse festival Down The Rabbit Hole vindt in het weekeind van 6 juli plaats op Vakantiepark De Groene Heuvels in Ewijk.

Vincent Bogaers, Managing Director van Playground: “Wel vaker trekt Playground de OTG-activatie door naar social content of social campagnes, of eigenlijk is dat de vraag van bijna al onze klanten. Maar dat we nu de volwaardige campagne schieten, voelt wel echt als een waardering voor het werk wat wij leveren. Het is zonde als de gave concepten die we bedenken en neerzetten, alleen maar de festivalbezoeker bereiken.”

www.playground.nl
www.duracell.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.