Marketing Report
Pink Ribbon, The Odd Shop en MediaMonks maken campagne tegen borstkanker

Pink Ribbon, The Odd Shop en MediaMonks maken campagne tegen borstkanker

In oktober is het borstkankermaand. Daarom lanceert Pink Ribbon in samenwerking met The Odd Shop en MediaMonks een campagne om heel Nederland de handen ineen te laten slaan. Pink Ribbon is onderdeel van KWF Kankerbestrijding.

Pink Ribbon/KWF Kankerbestrijding financiert wetenschappelijk onderzoek met als doel een beter leven voor borstkankerpatiënten in alle fases van de ziekte. Om geld in te zamelen voor onderzoek wil Pink Ribbon tijdens de borstkankermaand onder andere zoveel mogelijk armbanden verkopen. De verkoopprijs van de Pink Ribbon Armband is 9,99 euro waarvan 4,26 euro naar borstkankeronderzoek gaat.

Met het kopen van de armband draagt men bij aan borstkankeronderzoek. Door de armband daadwerkelijk te dragen wil Pink Ribbon de kopers een gebaar laten afgeven: duidelijk maken dat vrouwen met borstkanker worden gesteund. Pink Ribbon benadrukt dat die steun voor deze groep vrouwen hard nodig is, gezien de zwaarte van de ziekte, niet alleen bij de behandeling maar ook voor de gevolgen. 

Onderdeel van de campagne is een film die samen met honderden vrijwilligers is gemaakt. Deze film laat op symbolische wijze zien welk effect het kopen en dragen van de armband heeft. Wat er gebeurt als heel Nederland massaal de handen ineenslaat om vrouwen met borstkanker te steunen.

De Pink Ribbon Armband is te koop via de webshop van Pinkribbon en retailketens waaronder Bruna, C&A, DA & D.I.O. Drogisten, Casa, Jumbo en Hunkemöller.

Annebel Schipper, woordvoerder van Pink Ribbon en KWF Kankerbestrijding: "Naast de verkoop van de door Helena Vreeburg van Otazu ontworpen Pink Ribbon armband wilden we met de campagne de warmte aan vrouwen met borstkanker zichtbaar te maken. Ze staan er niet alleen voor, maar iedereen die Pink Ribbon een warm hart toedraagt, staat achter hen."

Jacques Vereecken, partner bij MediaMonks Films & Content: "Op de set was de persoonlijke betrokkenheid van de crew en de figuranten voelbaar. Iedereen deed z’n uiterste best om een film te maken die relevant en effectief is. Het is een bijzondere productie voor een bijzonder goed doel geworden."

Oscar Hamming, partner bij The Odd Shop: "Onze samenwerking met Pink Ribbon gaat inmiddels ver terug. Elk jaar blijft het ontwikkelen van de oktober borstkankermaand campagne desalniettemin een onverminderd bijzonder en aangrijpend proces. De tomeloze inzet van alle betrokken ademt ook dit jaar weer door in het prachtige eindresultaat; een impactvolle en maatschappelijk belangrijke campagne die de urgentie om te doneren treffend duidt."

Credits: 
Klant: Pink Ribbon | Eindverantwoordelijk Pink Ribbon: Indira Balgobind, Babette de Wit van Lieshout |Bureau: The Odd Shop | Creatie: Nick Philipse, Pieter Schouten | Creatieve directie: Niels de Wit, Robert van der Lans | Strategie: Oscar Hamming, Enola van Maarseveen | Account: Manirma Vries | Design: David de Greef, Rivelino Panka | Regisseur: Joren Molter | Executive Producer: Jacques Vereecken/ MediaMonks | Producer: Patrick Katuk/ MediaMonks | Casting Producer: Kim Roest/ MediaMonks | Director of Production: Gabor Deak | Edit: Rens Lelieveld/ MediaMonks | Grading: Erik van den Heuvel/ De Grot | Muziek: Hans Nieuwenhuijsen | Audiodesign: Fabian Ort | Productie Radio: Jorrit Gerritsen, Nando Eweg/ Sounds Like Film | Fotografie: Evert Klein | Mediabureau: Zigt | Ontwerp armband: Otazu | Online: Slash2

www.pinkribbon.nl
www.kwf.nl
www.mediamonks.nl
www.theoddshop.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief