Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola

Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola

25-06-2018 10:12:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 2084 | Tags:

Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola Original. De suikervrije Pepsi MAX versus de suikerhoudende Coca-Cola in een hernieuwde versie van de Pepsi Taste Challenge, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren ’70.

Pepsi MAX roept consumenten op deel te nemen aan een nationale blinde smaaktest, om na twee slokken te beslissen welke cola voor hen de lekkerste smaak heeft. Op evenementen door het hele land, krijgen deelnemers twee glazen cola voorgezet zonder dat ze weten welke cola het is en geven ze hun oordeel.

Mark Kirkham, Head of Marketing & Innovation bij PepsiCo West-Europa Beverages: "We zijn ontzettend enthousiast om opnieuw een versie van onze beroemde Pepsi Taste Challenge, die destijds marketinggeschiedenis heeft geschreven, te introduceren. Als het gaat om favoriete colamerken denken fans dat ze weten waar hun loyaliteit ligt. De Pepsi MAX Taste Challenge is ontworpen om deze vooroordelen uit te dagen. Met het proeven van slechts twee slokken cola geloven we dat we meer mensen kunnen overtuigen van de geweldige smaak van Pepsi MAX.”

Als onderdeel van de Pepsi MAX Taste Challenge campagne werkt Pepsi MAX samen met influencers die consumenten zullen uitnodigen om de smaaktest zelf te ondergaan, tijdens de Pepsi MAX Taste Challenge-evenementen, onder het mom: Probeer het zelf ook ff. Naast de fysieke Taste Challenge evenementen en de influencercampagne bestaat het supportplan uit tv, online en digital outdoor.

Julien Galand, Head of Marketing softdrinks bij PepsiCo Benelux: "We weten dat we met Pepsi MAX een cola zonder suiker met een hele goede smaak in handen hebben, maar nog te veel mensen in Nederland zijn hiervan niet op de hoogte. Hopelijk zal onze Pepsi MAX Taste Challenge hier verandering in brengen."

Deze zomer worden er door heel Nederland meer dan 60 Pepsi MAX Taste Challenge evenementen georganiseerd. De locaties van de meeste grootschalige evenementen zijn te vinden op de website.

De resultaten van de Pepsi MAX Taste Challenge worden na de zomer bekendgemaakt.

www.pepsi.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie