Pandora selecteert VIRTUE  als creatief bureau

Pandora selecteert VIRTUE als creatief bureau

03-10-2019 12:39:00 | Door: David de Jong | hits: 991 | Tags:

VIRTUE is geselecteerd als het lead agency voor Pandora. Pandora is een Deens sieradenmerk dat in meer dan honderd landen wordt verkocht. VIRTUE heeft in augustus 2019 een merkstrategie ontwikkeld. Daarbij zijn Pandora’s brand purpose, tagline, creatieve strategie, design en de algehele merkwaarde in samenwerking met Kantar en Firework Consulting ontwikkeld.

De merkstrategie is gebaseerd op het idee dat Pandora mensen helpt hun passies en liefdes uit te dragen door middel van het personaliseren van hun sieraden en bedels. 

De Pandora Me-collectie is de eerste die volledig gericht is op Gen Z als doelgroep en zal worden gepresenteerd door Pandora's merkambassadeur Millie Bobby Bron. In het creatieve werk, dat in oktober wereldwijd wordt gelanceerd, vertegenwoordigt Millie Bobby Brown het maatschappelijk bewuste karakter van Gen Z. Zij draagt en toont stukken uit de Pandora Me-collectie waarmee ze haar passie voor het steunen van belangen en idealen laat zien. De campagne is geïnspireerd op VIRTUE's merkstrategie en wordt productioneel geleid door i-D, het modeplatform van VICE. 

Daarnaast is de eind augustus 2019 gelanceerde Rebelle in Wonderland-campagne gemaakt door i-D, in samenwerking met het prijswinnende talent- en productiehuis Pulse Films, waarvan VICE meerderheidsaandeelhouder is.

Stephen Fairchild, SVP Chief Creative Officer bij Pandora: "Onze wereldwijde rebranding is het begin van ons doel om relevanter te worden voor consumenten en hen een fris en eigentijds Pandora te laten zien. Wij zijn verheugd om samen met VIRTUE aan dit doel te kunnen werken. Niet alleen zijn zij succesvol in het koppelen van merken aan cultuur, ze zorgen ook voor interessante en creatieve reacties, door gebruik te maken van de vaardigheden en authentieke connectie met cultuur van het gehele VICE-netwerk."

Morten Grubak, Executive Creative Director, Northern Europe voor VIRTUE, voegt daaraan toe: "Samenwerken met Pandora is fantastisch, omdat creativiteit in het hart zit van hun organisatie en producten. Als onderdeel van VICE weten wij hoe we campagnes kunnen creëren die entertainen in plaats van onderbreken. Door samen te werken met gelijkgestemden kunnen wij Pandora helpen om te versmelten met cultuur in plaats van er op meeliften."

www.virtueworldwide.com
www.pandora.net

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.