Marketing Report
OuweTaart vraagt aandacht voor eenzame ouderen

OuweTaart vraagt aandacht voor eenzame ouderen

In de Week tegen Eenzaamheid, 27 september tot en met 6 oktober, vraagt Ouwe Taart extra aandacht voor eenzaamheid onder ouderen. Tijdens deze week is het appeltaartje van Ouwe Taart verkrijgbaar in heel Nederland. Een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan Stichting Met je hart. Zij zetten zich in om de eenzaamheid onder ouderen in Nederland te verzachten.

Meer dan een miljoen Nederlanders voelt zich sterk eenzaam. Vooral onder ouderen komt dit veel voor. Bij 75 tot 85-jarigen is dit 50 procent en van de 85-plussers voelt zelfs 60 procent zich eenzaam. Dit zijn schokkende cijfers en hier vraagt Ouwe Taart aandacht voor door de verkoop van appeltaartjes. Een deel van de opbrengst gaat naar Stichting Met je hart. Stichting Met je hart organiseert op structurele wijze ontmoetingen voor ouderen.

Babs van Geel, Founder en voorzitter van de stichting: "Kwetsbare mensen verbinden, dat is onze missie. Wij zorgen dat mensen er zijn voor elkaar, dat ze elkaar ontmoeten."

In de Week tegen Eenzaamheid zijn deze taartjes te koop in heel Nederland bij supermarkten, Spar en Boni, bakkers, restaurants, hotels en evenementenlocaties.

Door op social media content te delen met #JoehoeOuweTaart kunnen consumenten hun eigen netwerk aansporen zich ook in te zetten tegen eenzaamheid. Bijvoorbeeld door een Ouwe Taart te delen met een grootouder of buurman, of door samen een taartje te gaan eten bij een van de verkooppunten waar Ouwe Taart wordt verkocht. In de Week tegen Eenzaamheid wordt de taart ook in de supermarkt verkocht. Ze worden per twee stuks verkocht in een verpakking die makkelijk mee te nemen is op visite.

De eenzaamheid stopt natuurlijk niet na 6 oktober. Heel het jaar door zou er aandacht voor eenzame ouderen moeten zijn. Daarom heeft Ouwe Taart de handen ineen geslagen met pizzaketen Domino's; vanaf 8 oktober is het taartje ook daar te verkrijgen onder de naam warm apple pie.

Klanten van Domino's hoeven niet raar op te kijken als hun pizza door een opa of oma wordt gemaakt. Een aantal winkels van de pizzaketen nodigen ouderen uit om een middag mee te draaien in hun winkel. Van pizza's bakken tot misschien wel bezorgen.

Marianne Kemps, woordvoerster van Domino's: "Onze jonge medewerkers kunnen veel leren van de ouderen en andersom. Ik geloof dat we hiermee de verbondenheid in de buurt vergroten. Het is bovenal bedoeld als een gezellige middag. Na afloop drinken we een kop koffie met een appeltaartje. Of een pizza natuurlijk."'

www.joehoe-ouwetaart.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief