Outsmart laat grote merken groeien als start-ups

Outsmart laat grote merken groeien als start-ups

14-02-2019 09:44:35 | Door: Saskia van Weert | hits: 1046 | Tags:

Het digitale marketing- en communicatiebureau Outsmart past de filosofie en tactieken van start-ups toe bij gevestigde bedrijven. Het bureau is op Valentijnsdag officieel van start gegaan.

De filosofie van Outsmart is dat start-ups als uitdaging hebben om te groeien met beperkte middelen. Dat geeft een andere benadering van de bedrijfsvoering. Het resultaat waar Outsmart naar streeft: sneller groeien met minder risico.

Oprichters Niels van der Velden en Steven Jongeneel hebben een brede ervaring in de bureauwereld en startups. Samen kwamen ze tot het idee voor hun nieuwe bedrijf. Omdat je als start-up niet over de middelen en mensen beschikt die grote bedrijven wel hebben moet je hen outsmarten. En het is juist deze creativiteit en focus waar de gevestigde merken veel van kunnen leren.

Niels van der Velden: “We maken het met z’n allen soms gewoon veel te ingewikkeld. Merken werken met zoveel bureaus en intern zijn er veel mensen betrokken. Hierdoor is de aandacht versnipperd, ontbreekt echte verantwoordelijkheid en gaat er in de uitvoering vaak veel verloren. Wij brengen focus aan en richten ons op de metric that matters most met een nieuw werkwijze en tactieken uit de startup wereld.”

Steven Jongeneel: “Groei is een proces van experimenteren en leren. En creativiteit. Dat geldt ook voor communicatie. Digitale media maken het daarbij mogelijk om heel gericht te adverteren naar context en doelgroep. Online- en offline komen hierin samen. Daarbij kijken wij per sprint naar de ideale teamsamenstelling. Zo werken wij niet alleen met top creatieven, maar ook met andere forward thinkers zoals bijvoorbeeld jonge founders van start-ups. Die geven we ook een verantwoordelijkheid in het proces. En dit resulteert in unieke uitkomsten die verder gaan dan een campagne.”

Niels van der Velden werkte bij diverse digitale bureaus en richtte eerder samen met Steven Jongeneel Social Embassy op, het eerste en toonaangevende social-mediabureau dat later is overgenomen door Dentsu Aegis. Steven Jongeneel heeft zelf jarenlange ervaring als investeerder en mentor in start-ups en agencies. Tot de eerste opdrachtgevers van Outsmart behoren gevestigde merken uit fmcg, finance, retail, b2b, fashion en automotive.

www.weoutsmart.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.