Marketing Report
Oudejaarscampagne Staatsloterij draait om Fritsie de koekoek

Oudejaarscampagne Staatsloterij draait om Fritsie de koekoek

Koekoek Fritsie is de held in de campagne van Staatsloterij rond de Oudejaarstrekking 2021. Waar vorig jaar het zwarte katje Frummel bij veel Nederlanders een gevoelige snaar raakte, is het nu Fritsie, een koekoeksklokvogel, die de hoofdrol speelt.

De muziek waarmee het verhaal wordt omlijst, komt voort uit een bijzondere samenwerking tussen de Nederlandse band HAEVN en de Britse zangeres Birdy. TBWA\NEBOKO ontwikkelde de campagne.

Michael Kastelijns, Business Director van Staatsloterij: “De Oudejaarstrekking van Staatsloterij is een mooie traditie die niet meer uit de decembermaand is weg te denken. Het is de gezelligste tijd van het jaar waarin we samen zijn met iedereen die we liefhebben en waarbij we oog hebben voor de ander. Het delen van liefde en geluk is niet in geld uit te drukken en dat is het gevoel dat we bij Nederlanders willen raken.”

Commercial Deel je Geluk

Muzikale samenwerking

De afgelopen drie jaar speelden andere dieren de hoofdrol in de campagne, namelijk het hondje Frekkel (2018), het egeltje Freddie (2019) en het katje Frummel (2020). Deze tv-commercials zijn drie jaar op rij bekroond met dé publieksprijs Gouden Loeki. Een unicum in de reclamegeschiedenis.

Michael Kastelijns: “Voor het eerst hebben we de muziek zo expliciet een vertellende rol gegeven. Het nummer Open Hearts, ontstaan vanuit een bijzondere samenwerking tussen de Britse zangeres Birdy en de Nederlandse band HAEVN paste hier perfect bij. Extra bijzonder is de bijdrage van de Britse topproducer Francis Anthony Eg White. Eg White werkte eerder al voor internationale artiesten als Adele en James Morrison.”

www.tbwa.nl
www.staatsloterij.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief