Online campagne Unilever en Foodlab naar winkelvloer

Online campagne Unilever en Foodlab naar winkelvloer

11-07-2018 09:13:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1411 | Tags:

Unilever en Foodlab kiezen voor een andere benadering van fanmarketing, waarbij een online propositie zich doorvertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie. Receptcreaties van onlineinfluencers uit het netwerk van Foodlab en hun fans zijn gebundeld in het Knorr-receptenboek Groentefeestje.

Knorr lanceert met de campagne Lekker veel groente met Knorr! recepten waarin minimaal 200 gram groente zit in een maaltijd per persoon. Om de vernieuwde samenstelling onder de aandacht te brengen bij de consument, werken Unilever en Foodlab (een label van Adfactor) een online propositie uit die is gekoppeld aan een premium op de winkelvloer.
Een selectie foodinfluencers trapte de campagne online af en ging aan de slag met variaties op de gerechten van Knorr. Daarnaast riepen de influencers 150 fans op om eigen creaties te maken met de recepten van Knorr en dit te delen op hun socialmedia-accounts. De opdracht was gekoppeld aan 3 thema’s voor extra uitdaging: koken voor kids, borrelen en bowls. De creaties van de influencers en meest originele recepten van de fans zijn gebundeld in een premium voor op de winkelvloer. Het design en de vormgeving van het boek zijn in nauwe samenwerking met Knorr verzorgd door het in-house designteam van Foodlab.

Maaike Zwaan, marketingmanager van Unilever: ‘’Wij vinden het belangrijk om mensen te helpen met een gemakkelijke, gevarieerde en voedzame maaltijd. Alle 30 wereldgerechten van Knorr hebben sinds nu dan ook een lekker recept vol met groenten. De samenwerking die we met Adfactor, de 3 influencers en hun fans zijn aangegaan, heeft als doel om deze groenteboodschap voor de consument tot leven te brengen, met een mooi receptenboek als resultaat.’’

Wouter van de Kamp, Commercial Director van Foodlab: "Fansquare, onze dienst voor onlinefanmarketing, stelt de fan centraal. De online content die zij creëren is uniek en dat verdient de aandacht van de consument. Dit hebben we in de samenwerking met Knorr kunnen doorvertalen in een origineel receptenboek dat nu in de winkels ligt. Een product en samenwerking waar we trots op zijn!"

www.unilever.nl
www.foodlab.adfactor.nl
www.adfactor.nl/fansquare

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie