Online cadeaubonnen verkopen met Gifty

Online cadeaubonnen verkopen met Gifty

25-06-2018 08:51:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1786 | Tags:

Uit marktonderzoek blijkt dat 85 procent van de consumenten gemiddeld driemaal meer besteedt dan de waarde van een cadeaubon. Onderzoek heeft tevens uitgewezen dat gemiddeld 20 procent van de verkochte cadeaubonnen niet wordt verzilverd. Cadeaubonnen zorgen dus voor extra omzet. Vooralsnog zijn cadeaubonnen in 95 procent van de gevallen echter uitsluitend fysiek op de winkelvloer verkrijgbaar. Met de lancering van het cadeaubonplatform Gifty kunnen ondernemers sinds deze maand hun eigen cadeaubonnen, zowel fysiek in de zaak als online, aanbieden. Gifty verzorgt door middel van software de opmaak, het drukwerk, de verzending en de registratie van cadeaubonnen voor onder andere retail, horeca, beauty en leisure.

Het idee achter Gifty is bij toeval ontstaan, toen initiatiefnemer Sjon Sluys een cadeau wilde kopen voor een collega.

Sluys: “Het moest iets persoonlijks zijn; een bon van zijn favoriete restaurant. Helaas waren deze niet online te koop en voor langsrijden was geen tijd."

Sluys: “Sinds de lancering sluiten zich dagelijks nieuwe ondernemers aan bij Gifty. Je betaalt als ondernemer geen opstartkosten en ontvangt gratis een baliedisplay met je cadeaubonnen. Met de bestelmodule op je eigen website kan Gifty de online aankopen verwerken.”

Op gifty.nl stelt de ondernemer in enkele stappen zijn eigen cadeaubon samen, met een eigen logo, kleuren, foto’s, leuke patronen óf met een eigen drukwerkbestand. Vervolgens plaatst de ondernemer de bestelmodule op de eigen website of social media. Zo is de cadeaubon altijd direct te bestellen via diverse online kanalen, zonder dat de ondernemer er werk aan heeft.

Sluys: “Gifty is een hele logische oplossing voor zowel de ondernemer als consument. Ondernemers merken dat de cadeaubonnen beter verkopen wanneer ze in het zicht van de klant staan én deze ook online te koop zijn. Consumenten herkennen de uitdaging van: op het laatste moment nog een cadeautje moeten halen en te weinig tijd. Gifty lost dit op."

www.gifty.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie