OMD en Fitzroy ontwikkelen livestream battle voor Doritos

OMD en Fitzroy ontwikkelen livestream battle voor Doritos

13-07-2018 11:01:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1715 | Tags:

Pepsico, moederbedrijf van Doritos, lanceert een nieuwe concept onder het merk Doritos: Doritos Collisions. Doritos Collisions zijn twee tegenstrijdige smaken in één zak. Ter ere van de lancering, organiseerde het merk een livestream battle met twee YouTubers uit twee verschillende genres. Jessie Maya, beautyblogger, en Milan Knol, die gaming vertegenwoordige, stonden naast elkaar in een interactieve kamer.

De kamer had dezelfde dimensies als een YouTube video en was gescheiden door een beweegbare muur. De muur bewoog naar links of rechts, afhankelijk dat de YouTubers voor hun eigen livestream ontvingen.

Het werd een digitale touwtrekwedstrijd op YouTube. Hoe meer mensen er naar hun livestream keken, hoe groter hun deel van de kamer werd. Dit betekende automatisch dat de kamer van hun tegenstander kleiner werd, met alle gevolgen van dien. Door zo lang mogelijk in de livestream van de ander te komen, konden de YouTubers punten scoren. Make-up tutorials, game reviews, Q&A’s en gastoptredens werden in de strijd gegooid om zoveel mogelijk kijkers te trekken. Extra opdrachten voor hun kijkers leverden jokers op die de muur in één ruk verplaatsen.

Creatief bureau Fitzroy en mediabureau OMD zaten achter de activatie. De livestream battle is de laatste in een serie van gamified campagnes onder de noemer #Playbold die vorig jaar bekroond werd met een gouden Effie voor Doritos.

Uiteindelijk keken meer dan 87.000 kijkers live naar de uitzending en lieten ze op hoogtepunten 40 comments per seconde achter. De volledige uitzending is vanaf vandaag op YouTube te zien.

www.doritos.nl
www.pepsico.nl
www.fitzroy.nl
www.omd.com

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie