Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij

Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij

13-02-2019 12:43:00 | Door: David de Jong | hits: 1297 | Tags:

De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat. In de nieuwe door 180 Kingsday ontwikkelde merkcampagne brengt de stichting  een ode aan het hart onder de noemer: Je hart ben jij. En wij zijn er voor je hart.

De afgelopen 55 jaar heeft de Hartstichting veel bereikt op het gebied van hart- en vaatziekten. Er zijn betere behandelingen en men weet ook vaker en eerder hart- en vaatziekten op te sporen. Toch groeit het aantal patiënten als we niets doen de komende jaren explosief naar 1,9 miljoen. De Hartstichting wil samen met Nederlanders werken aan het terugdringen van deze stijging. 

Dus terug naar waar het allemaal om draait, het hart. De merkfilm laat aan de hand van het leven van een man zien dat ons hart de essentie van het leven is. Een voice-over dicht het hart menselijke kwaliteiten toe door ons mee te nemen in wat de man dankzij en met zijn hart meemaakt. Met als conclusie: Je hart leeft. Net als jij. Des te belangrijker om er goed voor te zorgen. Samen met de Hartstichting. 



David Verschoor, directeur Marketing, Partnerships & Communicatie van de Hartstichting: “We hebben geconstateerd dat hoe Nederland kijkt naar hart- en vaatziekten niet meer strookt met de realiteit. De meer traditionelere aanpak met focus op problemen werkte onvoldoende en zorgde voor te weinig onderscheid. We willen met deze campagne heel Nederland betrekken door te focussen op het belang van je hart in jouw leven. Je hart is je lifeline. Hiermee willen we het besef vergroten en mensen aanmoedigen goed voor hun hart te zorgen om zo uit het leven te halen wat er inzit.”

Sicco Beerda, Creative Director van 180 Kingsday: “Creatief werk maken over gevoelige onderwerpen als hart- en vaatziekten is vaak koorddansen. Hoe maak je mensen bewust van de urgentie van het probleem, zonder ze bang te maken? Met Je hart ben jij zijn we samen met de Hartstichting écht terug naar de kern van hun én ons bestaan gegaan. Met deze prachtige film als eerste uiting. "

Credits

Bureau: 180 Kingsday | Social bureau: WeAreBlossom | Mediabureau: Initiative | Regisseur: Bram Schouw | Productiemaatschappij: Bonkers|United | D.O.P: Gregg Telussa | Post: Kapsalon en Crabsalad | Geluid: Soundcircus | Muziek componist: Jorrit Kleijnen

www.180kingsday.com
www.weareblossom.nl
www.initiative.nl
www.hartstichting.nl

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.