Marketing Report
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers

Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers

Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven. Via een op chat gebaseerde app kan eenvoudig informatie worden gedeeld aan bezoekers direct na ticketaankoop, maar ook tijdens en na events. Producent Stage Entertainment en sterrenrestaurant The Jane gebruiken de app inmiddels.

Het Nederlandse bedrijf haalde onlangs een investering van drie miljoen euro op om verder te groeien.  Deze drie miljoen euro is afkomstig van het investeringsfonds Disruptive Technology Ventures van Ad Scheepbouwer, Ronald Prins en Menno van der Marel. Ad Scheepbouwer was oud-CEO van KPN en Ronald PRins en Menno van der Marel oprichters van Fox-IT.

De aankoop van een ticket voor een concert of musea is nu vaak het einde van een transactie en niet het begin van een relatie tussen een artiest of merk en bezoeker. De Nederlandse start-up Close wil dat veranderen zodat bezoekers een betere gebruikerservaring krijgen. Bovendien levert het organisatoren relevante klantdata op waardoor ze bezoekers beter kunnen bedienen en nieuwe up- en cross- sell momenten kunnen creëren.

Consumenten krijgen via de Close app toegang tot exclusieve informatie zoals een persoonlijke boodschap of een sneak preview van de show. Ook hebben ze met een druk op de knop in de app alle praktische informatie op een rij, zoals het toegangsticket en het programma. Kaartkopers kunnen heel eenvoudig de tickets verdelen onder vrienden en familie, zonder gedoe met pdf’s.

Hiermee krijgt de bezoeker een rijkere beleving, terwijl de organisator van het event ook toegang krijgt tot meer klantdata en daarmee mogelijkheid heeft om nieuwe up- en cross-sell momenten te creëren. Bijvoorbeeld voor het aanbieden van een arrangement of verkopen van een ticket voor een volgende show. Hiermee wordt een eerste transactie het startpunt van een langdurige relatie.

Kiliaan Toorenaar, oprichter van Close: "Met data kun je steeds meer gepersonaliseerde ervaringen creëren, maar de toepassing daarvan wordt in de live event industrie nog onvoldoende benut. Met Close bieden we merken en organisatoren de technologie waarmee ze een eigen kanaal hebben om die relatie met bezoekers op te bouwen. Om de beleving voor, tijdens en na events steeds beter en mooier te maken."

Kiliaan Toorenaar, is Close begonnen samen met CTO Wiebe Weikamp. mede-oprichter  founder van zoekmachine Ilse en creatief talent Chris Gruijters. Het bedrijf houdt kantoor in Amsterdam en heeft inmiddels een team van 18 medewerkers.

www.thecloseapp.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief