Marketing Report
Nederlands Visbureau wil millennial aan de haring

Nederlands Visbureau wil millennial aan de haring

Haringhappen is een van de bekendste Nederlandse eettradities, maar consumentenonderzoek wijst uit dat dit voornamelijk onder de vijftigplussers erg populair is. De millennials associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Om deze doelgroep te laten zien dat haring niet alleen zilt en puur uit het vuistje gegeten hoeft te worden, is het Nederlands Visbureau een campagne gestart: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt.

Hollandse Nieuwe Stijl ontstaat door jonge haring met diverse ingrediënten te combineren. Hierdoor ontstaan nieuwe gerechten die volgens het pr- en marketingbureau voor de vissector helemaal in het straatje van de Instagramgeneratie passen. Van een taco of panini tot een poké bowl of een salty shooter.

Haring is een omega-3-bom en dus goed voor hart en bloedvaten. De vis zit vol vitamines en onverzadigde vetten. Millennials behoren bij uitstek tot een generatie die veel bezig is met gezond eten en bewegen. De toepassing van de Hollandse Nieuwe Stijl past in de levensstijl van deze doelgroep.  Om millennials te inspireren met haring Hollandse Nieuwe Stijl aan de slag te gaan, organiseert het Nederlands Visbureau zomer 2019 een tasting-foodtruck-toer op drukbezochte locaties door Nederland.

www.visbureau.nl/hns

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief