[Nederlands MediaNetwerk TV] Martin Leeflang over Validators

[Nederlands MediaNetwerk TV] Martin Leeflang over Validators

16-05-2019 08:49:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 524 | Tags:

Martin Leeflang is oprichter en CEO van Validators, dat dit jaar tien jaar bestaat. Het bedrijf richt zich op communicatieonderzoek, dus alles rondom media, merk en reclame. Hij heeft de markt voor communicatieonderzoek zien veranderen van onderzoek met vragenlijsten naar een markt waarin technologie de hoofdrol speelt. Validators werkt onder meer voor PON en de ANWB.

Martin Leeflang: "Emotie is de brandstof van effectieve reclame. Dat is de basis. Als merk moet je goed weten wat je wilt vertellen aan je doelgroep, en je moet je afvragen hoe je je marktpositie kunt verbeteren. Niet alleen wat je zelf bent, maar ook waar je concurrenten staan. Een voorbeeld is Volvo. Als ik voor een volle zaal 'veilige auto' zeg, roept de hele zaal 'Volvo!' Zij hebben hun hele strategie daarop gebouwd, een voorbeeld van effectieve communicatie. Wat er nu vaak gebeurt is dat als een marketeer een andere baan krijgt, er een andere komt die gaan rommelen aan het concept; het verandert elke keer. Dan is het ingewikkeld een merk te bouwen."

Hoe Validators onderzoek vormgeeft, zie je in de video met het hele interview:

www.validators.nl

 

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.