Marketing Report
[Nederlands MediaNetwerk TV] Maiko Valentijn over MediaCom

[Nederlands MediaNetwerk TV] Maiko Valentijn over MediaCom

Maiko Valentijn is CEO van MediaCom, onderdeel van GroupM. MediaCom behoort tot de snelst groeiende mediabureaus van Nederland, ingegeven door een sterk groeiend klantenportfolio.
Nederlands MediaNetwerk heeft een boeiend gesprek met Maiko over wat er in de markt gebeurt.
Maiko Valentijn: "Ik vind het opvallend hoeveel aandacht er aan de nieuwe tariefstructuur van Ster is gegeven. Als je kijkt naar het grotere geheel vind ik die beweging niet zo heel interessant. De discussie over hoe mediabureaus worden betaald voor hun diensten is op zichzelf prima. Maar de Ster is een relatief kleine speler en wordt in de tijd kleiner. De complexiteit van onze operatie is groot en invloed van de tariefstructuur van de Ster daarop is beperkt. De discussie heeft interessante aspecten maar ik wil ook kijken naar de praktische uitkomsten en een van de uitkomsten is dat Google en Facebook een extra impuls hebben gekregen en dat is niet in het belang van Nederlandse media en daar heb ik wel moeite mee. Vanuit mijn eigen achtergrond weet ik hoe moeilijk het is om kwaliteitscontent te maken, dit soort bewegingen op de advertentiemarkt helpen dan niet. Het geld dat niet naar Ster gaat, komt maar beperkt bij andere Nederlandse sales houses terecht, het vindt vooral zijn weg naar Silicon Valley."
"Veel belangrijker is dit: merken kunnen zich steeds moeilijker onderscheiden - steeds meer merken worden op een Byron Sharp-achtige manier in het midden gepositioneerd. Hoe kom je dan op de juiste manier onder de aandacht van de juiste doelgroepen? Met deze vraag zijn wij de grootste deel van de tijd bezig. Wij staan iedere dag op met de vraag: hoe kunnen wij onze klant helpen met het realiseren van hun KPI's."
Kijk dit video-interview hier:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief