[Nederlands MediaNetwerk TV] Joris van Heukelom over media, machines, mensen en MakerStreet

[Nederlands MediaNetwerk TV] Joris van Heukelom over media, machines, mensen en MakerStreet

13-07-2018 16:45:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 16449 | Tags:

Joris van Heukelom verruilde rond de eeuwwisseling België voor Nederland, Antwerpen voor Amsterdam en maakte tijdens de hoogtijdagen van de digitale transformatie en de opkomst van het internet school in de Nederlandse media.

Hij was Vice President Content & Marketing bij MTV Networks, Director Content Consumer Market bij KPN en Director bij Sanoma Digital. Hij was een aantal jaren voorzitter van IAB Nederland.

In 2011 verliet Joris van Heukelom de media - en daarmee ook de publiciteit - en werd hij partner bij MakerStreet; een netwerk van ondernemers die merken dienen in hun product development.

Nederlands MediaNetwerk TV heeft de eer en het genoegen om Joris van Heukelom uitvoerig te spreken over die dingen waar zijn zakelijke en persoonlijke drijfveren samenkomen.

Joris van Heukelom: "Een land als Nederland in combinatie met media is ingewikkeld. Je hebt zo weinig - en steeds minder - schaal om je centen te verdienen; output wordt steeds kleiner. Het competitieveld is steeds barbaarser geworden. De slag om de aandacht van de mens wordt steeds grotesker - en bloediger. En bedrijven zijn het niet gewend om zich ook echt op dat slagveld te manifesteren: wij hebben onze eigen dagbladen, televisiezenders. Bij de Publieke Omroep kan men dagenlang discussiëren over de vraag of een programmamaker iets mag maken en of dat dan op YouTube mag worden gezet - beserk. Je bent dus niet bereid om iets kwalitatief hoogwaardigs dat je maakt te laten concurreren met de shit die er op het web wordt gepubliceerd."

Joris van Heukelom: "De komende jaren wil ik wat dieper onder de hersenpan van de mens kruipen. Veel mensen denken dat mensen zullen worden vervangen door machines. Dat vind ik een onheilspellende gedachte. Ik zie - ook bij onze klanten - dat er een brede beweging is die ernaar streeft om mensen te vervangen door machines en machines steeds meer mens te laten zijn. Ik ben er een voorstander van dat technologie mensen ontzorgt. Maar waar ik het er niet mee eens ben, is de gedachte dat we machines meer mens moeten maken en mensen meer machines. Ik hoor niemand zeggen: we moeten de mensen meer mens maken. Die gedachte is waar ik me de komende jaren mee bezig wil houden."

Kijk naar dit meer dan boeiende interview!

 

www.makerstreet.nl
www.quadia.com

 

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie