Marketing Report
NOS lanceert NOS Stories

NOS lanceert NOS Stories

NOS Stories brengt nieuws uit de belevingswereld van jongeren, op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op jongeren van dertien tot en met achttien jaar en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en helpen een mening te vormen.

NOS startte in 2015 een pilot op Instagram, voorheen NOS Kortmet korte nieuwsvideo's voor jongeren. Het kanaal behaalde 300.000 volgers op Instagram en werd dit jaar bekroond met twee Beste Social awards, in de categorie Beste Nieuwspagina en Beste Bedrijfsaccount.

Via NOS Stories op Instagram zien volgers nog steeds de gebruikelijke nieuwsvideo's, maar daarnaast kunnen zij nu op YouTube en Snapchat terecht voor onder andere langere nieuwsverhalen en om zelf mee te praten over actuele thema's. Op Instagram post de redactie dagelijks video's die je in vijftien seconden op de hoogte brengen van het laatste nieuws. Je vindt hier ook uitlegvideo's waarin nieuwsonderwerpen verder worden toegelicht, zoals de hpv-prik bij meisjes, of de ruzie tussen Trump en Kim Jong-un.

Op YouTube onderzoekt NOS Stories onderwerpen die recht uit het leven van jongeren komen. Zoals: hoe verdienen YouTubers hun geld? En wat betekent de nieuwe privacywet voor jou? 

NOS Stories doet verder live verslag van evenementen. Dit zie je op Snapchat en Instagram. De redactie organiseert live discussies met jongeren, zogenaamde real talks, over actuele en soms gevoelige thema's zoals sexting op sociale media.

NOS Stories is te vinden op Instagram, YouTube en via het Snapchataccount nosstories.

www.nos.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief