MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis

MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis

07-05-2019 09:14:00 | Door: Katja Brokke | hits: 565 | Tags:

Ooit waren ze niet weg te denken uit het Nederlandse reclamelandschap; de experts van Sun. De ietwat nerdy productontwikkelaars van wie het volledige leven leek te draaien om de vaatwas. Na jaren van afwezigheid keren ze nu weer terug in een campagne voor Sun’s eco-label: Sun Powered by Nature.

Robin Fafié, brandmanager Home & Hygiene bij Unilever: “Je merkt dat er steeds meer vraag is naar duurzame producten die het milieu minder belasten. Met deze introductie wil Sun zich nadrukkelijker manifesteren als dé expert in vaatwas.”

Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij MullenLowe Alfred: “Vaatwas is low interest. De verschillende merken in deze categorie worden veelal met elkaar verward. De uitdaging was dus niet alleen om op te vallen en bij te blijven met onze nieuwe propositie; dit moet ook gebeuren op een manier die onmiskenbaar van Sun afkomstig is. We zijn op zoek gegaan naar een vehikel om Sun in de hoofden van consumenten te verankeren. Wanneer je zo’n vehikel nieuw bedenkt, begin je op 0. Met de experts profiteren we van bestaande memory structures. Ze vallen op, ze werken bij Sun en ze communiceren expertise. En als productontwikkelaars zijn ze de perfecte spreekbuis om innovaties zoals Powered by Nature onder de aandacht te brengen.”

In de campagne wordt direct duidelijk waarom de experts van Sun zo lang afwezig zijn geweest. Hoofd productontwikkeling heeft zich jarenlang geconcentreerd op het ontwikkelen van Sun Powered by Nature. En dat is te merken. Zijn laboratorium is uitgegroeid tot een ware biotoop en zijn lange baard verraadt een tomeloze toewijding. De campagne wordt naast tv ook uitgerold in onlinevideo, social en outdoor.

Credits:
Klant: Sun | Eindverantwoordelijke klant: Willem Brandt, Hajar Alafifi, Robin Fafié | Bureau: MullenLowe Alfred | Strategie: Paul van Kuilenburg | Account: Sanne Tolsma, Stéphanie Freitag | Creatie: Jan-Willem Smits, Patrick de Zeeuw | RTV: Vittoria Robijns | Productiemaatschappij: SuperEasterFeather | Regisseur: Sven Super | Producer: Arjan Oosterveer | D.O.P.: Ruzbeh Babol | Editor: Kevin Whelan | Online: Postoffice | Grading: Marina Starke | Muziek: GoodSounds

www.alfred.nl
www.sunvaatwas.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.