MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki

MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki

18-09-2019 11:22:39 | Door: Katja Brokke | hits: 1050 | Tags:

Suzuki motoren (Nimag) zocht naar een manier om het mobiele kanaal in te zetten voor het werven van leads. Vanuit dit gegeven koos MobPro voor een chat-interface om de gebruiksvriendelijkheid op het mobiele kanaal te verhogen.

Gebruikers werden getriggerd met dynamische advertenties (in-app) met de vraag over het type motor waarop zij graag zouden willen rijden. Interactie met deze vraag betekende de start van een betekenisvol gesprek tussen Suzuki en de doelgroep. Want behalve te sturen op een conversie, grijpt het motorenmerk het moment aan om te luisteren naar de consument.

Het gesprek is volledig opgebouwd aan de hand van het persuasive copywriting-principe. Hierbij schrijft MobPro een slimme dialoog waarin het steeds speelt met het geven en ophalen van informatie. Zodat enerzijds de consument wordt bevredigd in de informatiebehoefte en het merk voldoende kennis vergaard over de doelgroep. Dit is belangrijk, aangezien consumenten niet direct op zoek is naar een gesprek met merken.

Gido Andriessen, conversational specialist bij MobPro: “In tegenstelling tot bijvoorbeeld een chat op de site, is de motivatie niet heel hoog wanneer we iemand aanraken vanuit advertising. En wanneer de motivatie niet heel hoog is, moet je zorgen dat het gemak en de ervaring een tien is!”. 

Door het voeren van ruim 7500 gesprekken met de doelgroep van Suzuki is een zeer helder beeld van de interesses en intentie gecreëerd. In 2 maanden behaalde 34 procent meer proefrit-aanvragen dan de traditionele journey via de website. Daarnaast zijn er bijna 650 inschrijving gedaan voor de nieuwsbrief van Suzuki.

Door een geïntegreerde API-koppeling met het lead management-systeem van Suzuki konden de leads vanuit de chat direct opgevolgd worden door de dealers of de call agents van Suzuki. Het conversiepercentage naar positief afgesloten leads steeg met 17 procent door de gekozen strategie. Een laagdrempelige chat, aan de klant alleen naam en telefoonnummer uitvragen, vervolgens telefonisch contact met call agents om (NAW)-gegevens te verrijken en tot slot contact met de dealer om de proefrit afspraak te bevestigen. De conversie naar een verkochte motor is de next step.

www.mobpro.com 
www.suzuki.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.