Marketing Report
Milla Jovovich is het gezicht van Johnnie Walker in campagne  

Milla Jovovich is het gezicht van Johnnie Walker in campagne  

Hollywoodster Milla Jovovich is voortaan de lokale ambassadeur voor Johnnie Walker, wereldwijd het nummer één Scotch Whisky merk, in de campagne Less Talking, Keep Walking gemaakt door Dept. 

De campagne is de tweede van het advertentieconcept The Walkers dat eerder dit jaar werd gelanceerd met Adrien Brody in de hoofdrol. De campagne is gestart in veertien landen in Oost-Europa op televisie, digitaal, social media en out-of-home. Dept ontwikkelde de creatieve campagne en United Partners zorgde voor de pr- en marketingstrategie.


Milla Jovovich en Johnnie Walker willen mensen inspireren met het motto: Less Talking, Keep Walking, een weerspiegeling van zowel de eigen actiegerichte mentaliteit van Johnnie Walker als het vooruitstrevende karakter van Oost-Europa.

João Inácio, Associate Creative Director bij Dept: "Het campagne-idee komt voort uit een krachtig inzicht dat merk, regio, Milla en ons publiek perfect verbindt", vertelt. Daden zeggen meer dan woorden en Milla is, net als Johnnie, het perfecte voorbeeld van iemand die het wandelen het woord laat doen.”

Dora Fejes, Senior Brand Manager Whisky bij Diageo Eastern Europe: "De oprichter van Johnnie Walker wist dat de mooiste levens niet in een rechte lijn verlopen. Vooruitgang vindt plaats wanneer je onverwachte wendingen neemt en alles riskeert terwijl je naar je eigen onverschrokken grenzen loopt. In de advertentie met Milla Jovovich weerspiegelt het verhaal het ethos van Johnnie Walker en vat het samen in onze inspirerende campagnerichting Less Talking, Keep Walking.”

Paul W.S. Anderson, bekend van films als de Resident Evil-serie (2002-2016), Alien vs Predator (2004) en Monster Hunter (2020), regisseerde de campagnefilm. Hij combineert het zelfvertrouwen en de levendigheid van Milla Jovovich met de stijlvolle en exclusieve energie van de merk.

Paul W.S. Anderson: “Less Talking, Keep Walking beschrijft precies de benadering die Milla en ik hebben genomen in de films die we samen hebben gemaakt. Het was bijzonder om de grenzen van kinetische actie en schoonheid verder te verkennen met het legendarische merk Johnnie Walker.”

Manuel Di Tolve, creative director bij Dept: "De verschillende scenario's vertellen een verhaal van meedogenloze vooruitgang en creativiteit, geleid door de iconische walker in Milla Jovovich. We wilden een gevoel van constante beweging creëren; de echte wandeling stopt nooit, dus onze camera blijft zich terugtrekken en aanpassen aan het tempo.” 

De campagne wordt deze week gelanceerd in Bulgarije, Сroatië, Cyprus, Tsjechië, Estland, Hongarije, Israël, Letland, Libanon, Roemenië, Rusland, Servië, Turkije en Oekraïne. 

www.deptagency.com
www.johnniewalker.com
www.diageo.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief