Marketing Report
Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie

Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie

Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan.
 
Praxis wil klanten zo goed mogelijk bedienen en ziet de kracht van klantdata. Maar hoe leer je al die verschillende klanten beter kennen? Om relevanter te worden voor elke consument speelt CRM een cruciale rol om een volledig klantbeeld te kunnen schetsen.

Jasper van Orden, directeur Marketing Praxis: "Door het opbouwen van klantdata, met instemming van de klant, leren we klanten beter kennen en kunnen we beter inspelen en helpen op relevante momenten in de klantreis. Zo zorgen we voor meer op maat gemaakte en verstuurde communicatie en kunnen we beter op persoonlijke klusmomenten inhaken. De impact van onze communicatie zal daarmee toenemen, want de klant zal zich echt geholpen voelen."
 
Merkle gaat Praxis helpen met het in kaart brengen en optimaliseren van de technische (CRM-)infrastructuur; het verder uitwerken - samen met het in-house team van Praxis - van de juiste strategie rondom persoonlijker klantbenadering en CRM; het inrichten, opstellen en uitvoeren van de juiste marketingcampagnes.

Ronald de Jonge, Commerce Director Merkle: "De experts van Merkle en Praxis zullen intensief samenwerken tijdens dit project. Deze samenwerking tussen de klant en het bureau is voor Merkle een succesvolle benadering gebleken bij andere klanten. Niet alleen worden de eigen experts structureel aan het team van de klant toegevoegd, waardoor ze meewerken in de bestaande processen en manier van werken. Ook leren de teamleden aan klantzijde veel van de experts, zodat ze deze kennis en kunde ook zelf toe kunnen passen. Dit zorgt ervoor dat beide partijen als een team opereren. Het resultaat hiervan is dat ideeën met meer flexibiliteit, snelheid en succes kunnen worden doorgevoerd."

Praxis was de afgelopen jaren al effectief met onder andere de bekende campagne Voor de makers. Met de people-based marketing aanpak van Merkle zet Praxis een volgende stap in klantcommunicatie. Praxis implementeert CRM op een nieuwe en gefaseerde manier, waarbij niet meer wordt gedacht in doelgroepen of proxies, maar de echte klant centraal wordt gesteld.

www.merkle.nl
www.praxis.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief