Marketing Report
Merkfilm van McDonald’s: Kerst vier je samen

Merkfilm van McDonald’s: Kerst vier je samen

Deze kerst wordt de afsluiter van een bijzonder jaar voor iedereen. Een jaar waarin we des te meer beseffen hoe belangrijk familie en gezellig samenzijn voor ons zijn. Dit inzicht vormt de basis voor de merkfilm van McDonald’s. In de merkfilm zien we hoe een groot gezin samen aan tafel kerst viert. Want samen kunnen zijn is voor velen toch wel het allerbelangrijkste tijdens de feestdagen.

Ieder jaar speelt het gezin traditiegetrouw een Wie ben ik?-achtig spel waarbij je moet raden welke persoon je bent. Net als het spel op tafel komt zien we dat Calvin, één van de jongste gezinsleden, het familiediner moet verlaten.                         

 Calvin moet die avond namelijk werken en rijdt op zijn elektrische scooter naar McDonald’s. Daar werkt hij met collega’s samen om McDonald’s gasten ook met kerst een goede tijd te bezorgen. Op één van zijn collega’s probeert Calvin zelfs een beetje extra indruk te maken. Dan arriveert er via de McDrive wel heel onverwacht bezoek die zijn kerstavond een onvergetelijke wending geeft…

Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communications & Consumer Insight McDonald’s Nederland: “Samenzijn en Good Times zijn belangrijke waarden voor ons en herkenbaar voor onze gasten. We laten met deze merkfilm campagne zien dat McDonald’s zoveel meer betekent dan lekker eten...”

Patritia Pahladsingh, Managing Director bij TBWA\NEBOKO: “Deze familiefilm brengt een stukje positiviteit en fun. Al deze ingrediënten passen bij McDonald’s. En het is iets waar we allemaal wat extra behoefte aan hebben in de deze tijd.”

Credits

Klant: McDonald’s | Bureau: TBWA\NEBOKO | Productie: Pink Rabbit

www.tbwa.nl
www.mcdonalds.com

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief