Marketing Report
OmnicomMediaGroup wint groot deel wereldwijde media-account Mercedes

OmnicomMediaGroup wint groot deel wereldwijde media-account Mercedes

OmnicomMediaGroup slaat een grote slag met het binnenhalen van een groot deel van het wereldwijde media-account van Mercedes. Meteen even voor de puristen: het gaat dus om met media-accout van Daimler, bestaande uit Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Vans, Daimler Trucks, Daimler Buses, Daimler Financial Services.

Mercedes had het acount verdeeld over drie bureaugroepen: GroupM deed - en doet - China, de grootste van alle Mercedes-markten. OmnicomMediaGroup was verantwoordelijk voor de USA, Canada, Australië, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika. Pubicis One deed een flink deel van de rest van de wereld. Dat deel van het account is bij Publices One verloren gegaan en is aan het account van OmnicomMediaGroup toegevoegd. Het aantal landen dat OmnicomMediaGroup nu voor Mercedes doet, wordt per 1 januari 2019 uitgebreid van 5 tot meer dan 40.

Het de win van OmnicomMediaGroup heeft een waarde van tussen de 600 en 900 miljoen euro per jaar.

De verwachting is dat in Nederland het Mercedes-account naar OMD zal gaan. Het account komt van Zenith Media. Eerder verloor Zenith Media het L'Oréal account aan OMD.

Natanael Sijanta, Director Marketing Communication Mercedes-Benz Cars: "Met OmnicomMediaGroup hebben we ​​een partner van topniveau aan onze zijde voor onze wereldwijde media-activiteiten. Daimler is een van 's werelds grootste adverteerders, met Mercedes-Benz als top-10 topmerk in de hele wereld. het is een zeer aantrekkelijke internationale account. Ons doel is om de wereldwijde digitale kampioen in automotive marketing te zijn. We streven ernaar onze processen en onze basis voor besluitvorming in marketing volledig te reorganiseren en onze klanten wereldwijd op een gepersonaliseerde manier te benaderen met content die specifiek relevant voor hen is. Hiervoor hebben we al een wereldwijd netwerk van experts opgezet: onze drie creatieve hubs voor Europa, de VS en China produceren met groot succes creatieve en merkbepalende communicatieve inhoud. Sinds 1 juli ondersteunt Publicis Emil het digitale transformatieproces in ongeveer 40 markten als ons internationale netwerkbureau. Samen zorgen we voor een wereldwijd consistent merkimago in alle communicatiekanalen. Met OmnicomMediaGroup hebben we nu een mediapartner aan boord die een verdere belangrijke strategische rol zal spelen in onze agency-visie en die cruciaal zal zijn bij het vormgeven van onze digitale prestaties."

De pitch richtte zich vooral op het vormgeven van het digitale transformatieproces in de media. Het doel is om klanten en potentiële klanten van het merk op een nog meer precieze en individuele manier aan te spreken door middel van op data gebaseerde en gepersonaliseerde digitale marketing en om effectiever gebruik te maken van mediagegevens. Natanael Sijanta: "Daarnaast gaan we onze eigen content- en distributieactiviteiten optimaliseren. Door onze wereldwijde media-activiteiten te bundelen, zullen we bovendien een verhoogde efficiëntie realiseren voor alle kanalen."

www.omnicommediagroup.nl
www.mercedes.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief