Marketing Report
Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie

Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie

Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie. Bij de fonkelnieuwe stichting hebben zich inmiddels meer dan twintig vooraanstaande bureaus als partner aangesloten.

Na een periode onder de vlag van branchevereniging Dutch Digital Agencies gaat Dutch Digital Design in goed overleg zelfstandig verder. Waar mogelijk trekken de beide organisaties samen op.

Het initiatief werd in 2014 gestart door Bert Hagendoorn, met als doel de aantrekkingskracht voor potentiële opdrachtgevers en talent in binnen- en buitenland te versterken. Gezamenlijk werken zij aan zichtbaarheid van het werk. In de afgelopen jaren is één miljoen euro mediawaarde gegenereerd, groeide het bereik op social tot 10.000 volgers, werden 100 cases gedeeld en is er deelgenomen aan meer dan 30 events. Inmiddels is Dutch Digital Design een begrip in Nederland. De komende periode legt de organisatie meer focus gelegd op het buitenland.

Dutch Digital Design legt een vergrootglas op de Nederlandse winnaars bij internationale awards en er voert lobby voor sprekersplekken op events - waar mogelijk gecombineerd met handelsmissies. Een redactie verzorgt publicaties op eigen kanalen en via mediapartners, daarnaast krijgt de eigen website binnenkort een overzicht van cases. Er zijn strenge criteria voor aansluiting door partners, de bureaus achter het beste werk van Nederland. Deze komen ook samen, om tevens de kracht van het netwerk te benutten.

De partner bureaus op alfabetische volgorde: ACHTUNG! / Kraftwerk, Born05, Build In Amsterdam, CLEVER°FRANKE, CODE D'AZUR, DDB Unlimited, Greenberry, Grrr, Handmade, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Nok Nok Studio, Resn, Resoluut, Robot Kittens, RONIN Amsterdam, Superhero Cheesecake, This Page Amsterdam, Vruchtvlees en Your Majesty.

Iedereen kan interactief werk aanmelden via de website. Een 20-koppige vakjury beoordeeld de inzendingen, allemaal professionals die het werk op een aantal criteria beoordelen. Alleen de best scorende cases worden gedeeld via de social media kanalen, events en mediapartners als The Drum. Partnerbureaus vaardigen elk één persoon voor deze vakjury, die sinds begin dit jaar onder leiding staat van juryvoorzitter Ronnie Besseling (Nok Nok Studio).

www.dutchdigital.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief