Headlines.
Nieuws.
Reinier Breij naar Mediaxplain
22-01-2020 | 11:54:24
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* verzorgt voortaan de gehele backoffice rondom media buying zelf. In dit kader heeft het bureau Reinier Breij aangetrokken als nieuwe Trading Manager


Moco Museum kiest voor M2Media
21-01-2020 | 09:57:28
Moco heeft na een pitchtraject gekozen voor M2Media, onderdeel van Candid, als nieuwe mediapartner. M2Media wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inkoop en -planning van alle traditionele media


Candid Group opent Rotterdams kantoor en krijgt rebranding
16-01-2020 | 15:18:11
Candid Group heeft het kantoor in het centrum van Rotterdam in gebruik genomen. Het bedrijf kondigt tevens een rebranding aan


Bert van Grieken stopt bij M2 Media en wordt zelfstandige
16-01-2020 | 08:42:52
Bert van Grieken verlaat mediabureau M2 Media om verder te gaan met zijn eigen bedrijf Mediainkoper. Hij was sinds juni 2019 Head of Procurement bij de Candid Group, waar M2 Media onder valt. Daarvoor was hij directeur inkoop en partner bij het mediabureau


Havas Group lanceert planningstool Mx Methodology
14-01-2020 | 08:33:33
Om te meten welke betekenis consumenten ervaren bij merkboodschappen, ontwikkelde de Havas Group de Media Experience (Mx) planningstool


Mindshare verzorgt Interpolis-campagne met Snelle
10-01-2020 | 14:57:00
Snelle brengt zijn nieuwe track en videoclip Smoorverliefd uit via ROQ ’N ROLLA Music, een samenwerking met Interpolis om jongeren bewust te maken van de risico’s van het gebruik van mobiele telefoons tijdens het fietsen


Samantha Catsburg Client Service Director bij Stroom!
09-01-2020 | 12:48:00
Samantha Catsburg is per 6 januari 2020 aangesteld als Client Service Director bij het mediabureau Stroom! Voorheen werkte Samantha Catsburg bij Starcom en M2Media


KAO brengt mediabelangen Benelux onder bij ZIGT
06-01-2020 | 15:00:34
KAO, het bedrijf achter de verzorgingsmerken Guhl, John Frieda, Bioré en MegRhythm, heeft na een mediapitch besloten haar mediabelangen in de Benelux onder te brengen bij ZIGT


Hyundai en Kia Europe kiezen weer voor Havas Media
20-12-2019 | 08:23:39
Havas Media Group is na een review opnieuw aangesteld als mediabureau voor Hyundai en Kia in Europa. De selectie is het resultaat van een reviewperiode van tien maanden, geleid door Innocean Worldwide, het marketingbureau dat beide automerken bedient


KLM tot en met 2022 partner en naamgever van het KLM Open
18-12-2019 | 16:33:41
KLM Nederland verlengt het contract als partner en naamgever van het KLM Dutch Open tot en met 2022. Bernardus Golf zal de komende drie jaar de locatie zijn van het KLM Open


SuperHeroes en Mediaxplain* lanceren campagne #GekOpBeleggen voor BinckBank
16-12-2019 | 10:56:24
De campagne van de online beleggersbank is het eerste resultaat van de bureaupitch eerder dit jaar, waarin SuperHeroes als nieuw communicatiebureau werd gekozen en Mediaxplain* als mediabureau


YUNE verzorgt kerstcommercial Come Home van de Wegenwacht
16-12-2019 | 08:19:10
De kerstcommercial van YUNE voor de Wegenwacht van de ANWB draait dit jaar om het thema Come Home. Oftewel: samenzijn met dierbaren, waarbij de medewerkers van de pechdienst mensen met panne weer op weg helpen


[Commercial Review] Gijs van der Togt: humor bij Bol, kansen voor Samsung, perceptie bij Ace & tate
09-12-2019 | 08:03:15
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Gijs van der Togt bespreekt drie reclames die hem in positieve of negatieve zin opvielen


UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola
06-12-2019 | 10:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan


Makro kiest voor M2Media als mediapartner
06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen


Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands
05-12-2019 | 11:55:08
IPG Mediabrands benoemt Julius Minnaar in de positie van CEO Benelux. Minnaar gaat de Benelux-organisatie door een uitdagende periode van groei en transformatie leiden en de activiteiten in de regio verder stimuleren


Mark van Dijk opvolger Julius Minnaar bij Dentsu Aegis
05-12-2019 | 11:00:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen.


Grote veranderingen in DeMediabureau50
05-12-2019 | 09:03:51
Met twee mensen uit de top drie van afgelopen jaar die hun bureau hebben verlaten, stonden grote veranderingen in DeMediabureau50 van dit jaar bij voorbaat al vast. De ranglijst van 2020 werd op woensdag 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam


[Column] Paola Cassone: sociale netwerken, Hongkong en Greta
28-11-2019 | 14:27:00
Wat zullen we ons over tien jaar van 2019 nog herinneren? Ik heb voor mezelf drie woorden bedacht die 2019 verbeelden: sociale netwerken, Hongkong en Greta


SowiesoHelder benoemt Irpa Allard tot creatief directeur
13-11-2019 | 12:10:00
Communicatiebureau SowiesoHelder heeft Irpa Allard benoemd tot creatief directeur. Irpa Allard werkte voorheen voor MPG., waar ze Business Unit Director was en zakelijk en creatief eindverantwoordelijk voor alle Ahold-accounts waaronder Etos, Gall & Gall, Albert Heijn/Allerhande en AH to Go


WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf
13-11-2019 | 09:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast


Atala Asberg stapt over van Talpa Media Solutions naar Media Reverse
12-11-2019 | 08:37:12
Atala Asberg aan de slag gegaan als Client Lead/strateeg bij Media Reverse. Ze was hiervoor accountmanager onafhankelijke mediabureaus bij Talpa Media Solutions


[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius
12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld


[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox
11-11-2019 | 09:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken


[Column] Paola Cassone: De stereotype 50-plusser
31-10-2019 | 09:25:11
Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Ik heb er in de loop van de jaren vele voorbij zien komen. Maar er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser


Calex kiest voor More Media Group
30-10-2019 | 12:04:00
Calex heeft voor haar mediabelangen en creatie gekozen voor More Media Group uit Laren. De najaarscampagne is begonnen op 29 oktober 2019 en duurt circa een maand


T-Mobile Nederland kiest voor iProspect voor digital business
24-10-2019 | 12:14:00
iProspect heeft de performance en digitale business gewonnen van T-Mobile in Nederland. Het digitale-performancebureau, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is verantwoordelijk voor alle digitale strategie, inkoop en plannen van Ben, Tele2 en T-Mobile


TUI kiest voor UM in Nederland en België
24-10-2019 | 07:44:00
TUI Benelux, met onder meer de merken TUI en TUI fly, heeft er na een uitgebreide review tussen verschillende bureaus voor gekozen om sinds 1 oktober 2019 met UM samen te werken als mediabureaupartner in zowel België als Nederland


The Flower Farm kiest voor Initiative
22-10-2019 | 07:13:03
The Flower Farm brengt de media-activiteiten onder bij Initiative. Het margarinemerk is gelanceerd door Marcel van Wing, voormalig founding partner van Alfred en Eric Bras van Salad Signature


Deborah Ubachs en Erik Mooibroek beginnen salesbureau Salesexpertise
16-10-2019 | 10:23:00
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van Telegraaf Media Groep, waar ze hebben samengewerkt. Het nieuwe bureau biedt interim-salesmanagement en salestrainingen