Headlines.
  • AGU kiest voor ZIGT
    AGU kiest voor ZIGT
    Gepubliceerd: 26-10-2020 | 06:00:00
    ZIGT gaat per direct aan de slag voor het Nederlandse merk AGU. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de ATL-campagnes in de Benelux
  • [Column] Niels Bruinsma: Corona en ons surf-, kijk- en luistergedrag
    [Column] Niels Bruinsma: Corona en ons surf-, kijk- en luistergedrag
    Gepubliceerd: 22-10-2020 | 10:06:48
    Dat de nieuwswaarde van deze tweede golf minder is dan bij de eerste golf lijkt aannemelijk. Maar het thuiswerken en de mindere mate van sociaal contact zorgt waarschijnlijk toch voor een toename van mediaconsumptie en een langere duur van die consumptie
  • Centralpoint kiest voor Merkle
    Centralpoint kiest voor Merkle
    Gepubliceerd: 20-10-2020 | 15:32:19
    Na een intensief RFP traject heeft Centralpoint Merkle Nederland gekozen als strategisch partner en digitaal marketing bureau voor het invullen van de groeiambities als grootste IT-reseller van de Benelux
  • Ruud de Langen Chief Growth Officer dentsu Nederland
    Ruud de Langen Chief Growth Officer dentsu Nederland
    Gepubliceerd: 20-10-2020 | 08:03:00
    Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu Nederland. In deze nieuwe rol draagt hij er zorg voor dat bestaande én nieuwe klanten toegang hebben tot de beste geïntegreerde oplossingen die het netwerk te bieden heeft
  • John West kiest voor Stroom
    John West kiest voor Stroom
    Gepubliceerd: 19-10-2020 | 12:11:03
    Het vismerk John West heeft mediabureau Stroom gekozen voor haar mediastrategie en media-executie. Daarmee zal Stroom de doorvertaling maken voor John West van de marketing- en businessstrategie in media
Nieuws.
AGU kiest voor ZIGT
26-10-2020 | 06:00:00
ZIGT gaat per direct aan de slag voor het Nederlandse merk AGU. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de ATL-campagnes in de Benelux


[Column] Niels Bruinsma: Corona en ons surf-, kijk- en luistergedrag
22-10-2020 | 10:06:48
Dat de nieuwswaarde van deze tweede golf minder is dan bij de eerste golf lijkt aannemelijk. Maar het thuiswerken en de mindere mate van sociaal contact zorgt waarschijnlijk toch voor een toename van mediaconsumptie en een langere duur van die consumptie


Centralpoint kiest voor Merkle
20-10-2020 | 15:32:19
Na een intensief RFP traject heeft Centralpoint Merkle Nederland gekozen als strategisch partner en digitaal marketing bureau voor het invullen van de groeiambities als grootste IT-reseller van de Benelux


Ruud de Langen Chief Growth Officer dentsu Nederland
20-10-2020 | 08:03:00
Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu Nederland. In deze nieuwe rol draagt hij er zorg voor dat bestaande én nieuwe klanten toegang hebben tot de beste geïntegreerde oplossingen die het netwerk te bieden heeft


John West kiest voor Stroom
19-10-2020 | 12:11:03
Het vismerk John West heeft mediabureau Stroom gekozen voor haar mediastrategie en media-executie. Daarmee zal Stroom de doorvertaling maken voor John West van de marketing- en businessstrategie in media


DeMediabureau50 2021 | Genomineerden
16-10-2020 | 10:58:00
Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMediabureau50. De lijst wordt vastgesteld op basis een onderzoek, uitgevoerd door MediaTest. Voor dit onderzoek worden 40.000 professionals in media en marketingcommunicatie uitgenodigd. Het onderzoek vindt plaats in de tweede helft van oktober


Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach beginnen adviesbureau Resident
13-10-2020 | 12:23:00
Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach starten Resident Media Advies. Met dit bureau gaan ze adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online als offline media


Outbrain introduceert interactief formaat: Carousel
09-10-2020 | 18:06:00
Outbrain kondigt de lancering aan van een interactieve carousel formaat onder de naam Carousel. Outbrain brengt het swipe-advertentieformaat, bekend van sociale netwerken, naar premium uitgevers op het Open Web en integreert het in haar slimme feed


Europese aanbesteding maakt N=5 het reclamebureau voor de NPO
09-10-2020 | 17:02:00
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5 als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders


MediaCom wordt wereldwijd mediabureau voor Uber
07-10-2020 | 14:39:00
MediaCom is per 1 januari 2021 aangesteld als het wereldwijde bureau voor taxidienst Uber. MediaCom is al in de Verenigde Staten en Australië het mediabureau voor Uber en breidt hiermee ook voor de rest van de werel uit waaronder Europa


[Nederlands MediaNetwerk TV] Joost Istha over een pas op de plaats maken, kansen zien en jongeren bereiken
06-10-2020 | 10:59:00
Joost Istha is ondernemer en oprichter-directeur van mediabureau ZIGT. Bij Nederlands MediaNetwerk TV kijkt hij terug op het begin van de coronacrisis in het voorjaar


Ruud Wanck CEO Candid
01-10-2020 | 07:07:00
Gérard Ghazarian wordt bestuursvoorzitter van een nieuw te vormen directieboard en zal zich gaan richten op overnames


Omzet digitale industrie groeide 14 procent in 2019
28-09-2020 | 11:44:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland kent een groei van 14 procent en komt in 2019 op een gezamenlijke omzet van 981 miljoen euro


GroupM UK agencies attain new IAB certification on brand safety
24-09-2020 | 14:23:40
GroupM U.K., WPP’s media investment group, has announced that all five of its U.K. agencies plus GroupM U.K. and Xaxis U.K. have been awarded Gold Standard Certification 2.0 from the IAB. 


Born05 Group breidt uit met Melle Bos
24-09-2020 | 14:23:00
Born05 Group heeft Melle Bos benoemd tot Head of Brand & Business Consultancy. Hij is daarmee voortaan verantwoordelijk voor het opzetten van de brand & business consultancy tak


KNVB bekijkt sponsorregels opnieuw na opschudding over EasyToys
23-09-2020 | 16:53:00
Een door de KNVB verboden shirtsponsorovereenkomst tussen EasyToys en FC Emmen is aanleiding om de sponsorreglementen van het betaald voetbal bij de KNVB te agenderen in de ledenvergadering


Swinkels Family Brewers kiest voor mediabureau ZIGT
17-09-2020 | 16:00:00
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject gekozen voor ZIGT als mediabureau


[Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken
16-09-2020 | 20:51:00
Ruud de Langen houdt als columnist te gast bij Marketing Report de Media Troonrede 2020 in 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken


WPP subsidiary Wunderman Thompson acquires Velvet Consulting
09-09-2020 | 16:08:02
Global marketing communications agency, Wunderman Thompson, a subsidiary of WPP, has acquired French customer experience consultancy firm Velvet Consulting.


Initiative groeit voor derde jaar op rij harder dan de markt
03-09-2020 | 15:42:08
Uit onderzoek van Recma blijkt dat Initiative een structurele groei laat zien in de Nederlandse markt. De groei van Initiative wordt over de laatste drie jaar geraamd op een verdubbeling


Blauw Gras verzorgt socialmedia-activiteiten voor Samsung Benelux
01-09-2020 | 09:35:45
Na een intensief pitchtraject is Blauw Gras aangetrokken door Samsung om alle socialmedia-activiteiten, zoals creatie en productie van content, campagne en activaties in Nederland en België te verzorgen


T-Mobile selecteert TBWA\NEBOKO als marketing- en communicatiebureau
27-08-2020 | 14:40:00
T-Mobile Netherlands heeft TBWA\NEBOKO geselecteerd als bureau dat de marketing- en communicatie activiteiten voor alle merken van T-Mobile Netherlands zal uitvoeren. Het gaat om de merken T-Mobile, Tele2 en Ben


Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten
26-08-2020 | 13:12:00
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over televisiereclamebestedingen, kijkcijferonderzoek en de verkoop van Scoupy door DPG Media
21-08-2020 | 17:51:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Perry Sport kiest voor Merkle na pitch
21-08-2020 | 15:35:00
Perry Sport heeft Merkle Nederland geselecteerd na een pitch om haar positie als omnichannel sport retailer nog verder te verstevigen door middel van digital marketing. Merkle Nederland is onderdeel van Dentsu Aegis Network


Youtube ranked top in the IPG Mediabrands responsibility audit
21-08-2020 | 14:32:51
IPG Mediabrands has released its Media Responsibility Audit, as part of a larger effort aimed at enhancing brand safety and media responsibility in advertising.


Google expands audio ad options to respond to growing demand
21-08-2020 | 14:21:59
Google has announced the expansion of its Ad Manager tool for programmatic audio placements, with addition of new features and audio forecasting capabilities.


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carolien van 't Hek en Yvonne Prins over UM
21-08-2020 | 13:58:00
Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum vertellen zij over hun co-leadership, over de ontwikkeling van mediabureaus in het algemeen en over de ontwikkeling van UM in het bijzonder, over de dynamiek van een bureaugroep, over hoe in te spelen op steeds veranderende klantvraag


Mindfulnesss-app Synctuition vraagt LDJ TECH PR ter vergroting naamsbekendheid
20-08-2020 | 16:54:54
De mindfulnesss-app Synctuition heeft het Amsterdamse pr-en marketingbureau Lubbers De Jong TECH PR (LDJ TECH PR) in de arm genomen om zijn naamsbekendheid in Nederland te vergroten


Gassan timekeepersponsor Willem II
20-08-2020 | 15:02:33
Gassan is in het seizoen 2020/2021 sponsor van de timekeeper bij de thuiswedstrijden van Willem II. Dat houdt in dat Gassan op de LED-boarding, het scorebord en op het zogeheten wisselbord van de vierde official te zien is