Headlines.
Nieuws.
Minderheidsbelang voor Happy Horizon in EEN Media
12-06-2019 | 08:01:00
Happy Horizon, bestaande uit tien marketingbureaus verspreid over Eindhoven, Apeldoorn, Nistelrode en Berlijn, neemt een minderheidsbelang in de op de vrouwelijke doelgroep gerichte online uitgeverij EEN Media. De participatie betekent tevens de start van een strategische samenwerking


Value Zipper Cup 2019 gewonnen door Abovo Media
11-06-2019 | 09:05:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af


[Column] Boudewijn van Ewijk: De programmatic-revolutie
11-06-2019 | 07:54:00
Het is geen geheim dat steeds meer adverteerders hun grip op programmatic-media-inkoop willen verstevigen. Een trend die een aantal jaar geleden na de publicatie van de ANA-paper is aangejaagd vanuit de perceptie dat het programmaticlandschap niet transparant was


NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 08:47:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren


VTech kiest Blauw Gras na bureau-oriëntatie
04-06-2019 | 10:47:00
Internationaal speelgoedconcern VTech heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor Blauw Gras. VTech brengt de content onder bij het Amsterdamse bureau


[Column] Niels Bruinsma: Impact van JA/JA-stickers op folders
28-05-2019 | 09:44:00
Na Amsterdam doet ook Utrecht de folder in de ban. Vanaf 1 januari 2020 ontvangen de bewoners van Utrecht geen folders meer, tenzij ze een JA/JA-sticker hebben geplakt


[Startups] Jacques Kuyf in Advisory Board van Close
28-05-2019 | 09:21:00
FD Mediagroep-CEO Jacques Kuyf treedt toe tot de Advisory Board van Close, een mobiel marketing platform voor de live-entertainmentindustrie


Whizpr verzorgt pr en influencermarketing voor Sony in Nederland
28-05-2019 | 07:23:00
Sony heeft Whizpr aangetrokken als partner voor de pr en influencermarketing in Nederland. De producent van audio-, video-, game-, communicatie- en IT-producten koos voor het bureau vanwege de expertise op deze vlakken


SAN sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity in Cannes
27-05-2019 | 10:18:00
De SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland ondersteunt het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes. De Embassy of Dutch Creativity is een handelsmissie van de verzamelde Nederlandse creatieve industrie tijdens de festivalweek in Cannes


Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile
23-05-2019 | 13:56:00
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo zijn blij met een uitspraak van de voorzieningenrechter die twee vergelijkende radioreclames van T-Mobile heeft verboden


Michael Theebe keert terug bij Mediaxplain* als Operations Director
23-05-2019 | 09:59:00
Mediaxplain* breidt uit met de komst van Michael Theebe in de rol van Operations Director. Theebe richt zich in deze functie op het verder optimaliseren van de integratie van de verschillende diensten binnen Mediaxplain*


SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie


VodafoneZiggo kiest voor WPP
03-05-2019 | 13:39:00
VodafoneZiggo kiest voor een samenwerking met WPP. De organisatie wil hiermee de klantbeleving meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten


Bereik lanceert standaard voor gebruik verplaatsingsdata
02-05-2019 | 11:56:00
DAT.Mobility, een in mobiliteitsvraagstukken gespecialiseerd bedrijf, heeft een oplossing ontwikkeld die verplaatsingen kan monitoren


BSH Huishoudapparaten kiest voor mediapartner MediaCom
26-04-2019 | 07:19:00
BSH Huishoudapparaten gaat in zee met het GroupM-bureau MediaCom. Na een internationale mediapitch selecteerde BSH het bureau. De pitch is begeleid door Ebiquity. De komende jaren gaat MediaCom aan de slag als mediapartner voor alle merken die onder BSH vallen: Bosch, Siemens, NEFF en Gaggenau.


BENK: Marit Mathijsen en Charice Verduijn aangesteld
28-03-2019 | 10:58:00
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing heeft Marit Mathijsen en Charice Verduijn aangesteld voor bestaande en nieuwe acconts


[Column] Remco Klöters: Zoekwoorden? Niet alles mag!
27-03-2019 | 08:49:00
Google Ads is haast niet meer weg te denken uit onlinemarketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee


LolaLiza in zee met social-mediabureau Dorst & Lesser
18-03-2019 | 08:09:26
Dorst & Lesser is sinds 1 februari het social-mediabureau van modemerk LolaLiza. Het bedrijf is één van de grotere spelers op de Belgische modemarkt, maar ook actief in Nederland en Frankrijk


MAGNA Outlook wordt REDEFINE magazine
13-03-2019 | 08:55:00
REDEFINE biedt een podium aan specialisten en professionals die de mediawereld duiden vanuit hun expertise en die verder kijken dan wat er tot nu toe speelt. Kopstukken, trendwatchers en andere aansprekende namen geven hun ongezouten mening


[Podcast] René Zeedijk: Het wordt bij Talpa Network alleen maar meer, meer en meer
05-03-2019 | 12:45:00
René Zeedijk is founding partner van de Media Science. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen. Deze podcast staat in het teken van een reclamevrije NPO en de overname van LINDA.-uitgever Mood for Magazines door Talpa Network en wat dat voor Talpa Network betekent op gebied van data


[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat
27-02-2019 | 13:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google


[Onderzoek] Screenforce: Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames
27-02-2019 | 11:46:00
Influencer marketing heeft grote behoefte aan transparantie en professionaliteit. Dat vindt althans Farhad Divecha, de oprichter en managing director van Accuracast. Veel simpele aannames van adverteerders blijken namelijk niet te kloppen


EDM Media Group neemt Human Inference over
12-02-2019 | 10:19:00
EDM Media Group neemt Quadient Data Netherlands/Germany (voorheen Human Inference) over. Dat maakt het bedrijf bekend via pr-bureau Counter Content


Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018
31-01-2019 | 11:12:00
Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018


Oatly kiest voor PHD in Europa
30-01-2019 | 11:16:00
Oatly, het Zweedse bedrijf dat voedzame en ecologische drankjes maakt van haver, brengt per direct alle media planning en buying activiteiten onder bij PHD in diverse EMEA markten


Creative digital agency Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 08:35:00
Over 500 dagen barst het EK Voetbal weer los. Amsterdam is één van de zogenaamde Host Cities. Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen.


Intracto Groep neemt marketingadviesbureau Luon over
17-01-2019 | 09:53:00
Intracto Groep (Have a Nice Day en Blue Web Solutions) neemt marketingadviesbureau Luon (inclusief Raak) over.


[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 12:08:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot


Initiative werkt voor Payconiq
16-01-2019 | 09:45:00
Payconiq, een mobiele betaaldienst, brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. De twee werken samen op het gebied van consultancy, strategie, insights en mediaplanning en -inkoop


[Interview] Remko Poggenklaas CEO Abovo Media: Creatie wordt steeds belangrijker
10-12-2018 | 12:00:00
Per november 2018 vervult Remko Poggenklaas officieel de functie van CEO bij Abovo Media. Door deze benoeming wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en kunnen oprichters Verbeek en Zoutendijk zich richten op het corporate vertegenwoordigen van het mediabureau