Headlines.
  • Initiative werkt voor Bever
    Initiative werkt voor Bever
    Gepubliceerd: 20-02-2019 | 13:34:00
    Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben
  • [Column] Annemarije Tillema: Dear future...
    [Column] Annemarije Tillema: Dear future...
    Gepubliceerd: 20-02-2019 | 09:09:00
    Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen
  • Mercedes-Benz kiest Clipit voor media-monitoring en intelligence
    Mercedes-Benz kiest Clipit voor media-monitoring en intelligence
    Gepubliceerd: 19-02-2019 | 09:48:00
    Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht
  • [Column] Femke Leemeijer: Je doelgroep in een hokje
    [Column] Femke Leemeijer: Je doelgroep in een hokje
    Gepubliceerd: 19-02-2019 | 08:11:00
    Misschien dat in de toekomst op 50-plusgerichte reclames niet meer blijven hangen in de vrolijke scootmobieler die met de traplift op weg gaat naar de inloopdouche met onderwaterstoeltje
  • Instant Magazine gaat verder als Foleon
    Instant Magazine gaat verder als Foleon
    Gepubliceerd: 18-02-2019 | 08:54:19
    De Nederlandse scale-up Instant Magazine verandert haar naam in Foleon. De naamsverandering gaat gepaard met een grotere visie, een volledig nieuwe huisstijl, productverbeteringen en de pay-off It’s okay to show off
Nieuws.
EDM Media Group neemt Human Inference over
12-02-2019 | 10:19:00
EDM Media Group neemt Quadient Data Netherlands/Germany (voorheen Human Inference) over. Dat maakt het bedrijf bekend via pr-bureau Counter Content


Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018
31-01-2019 | 11:12:00
Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018


Oatly kiest voor PHD in Europa
30-01-2019 | 11:16:00
Oatly, het Zweedse bedrijf dat voedzame en ecologische drankjes maakt van haver, brengt per direct alle media planning en buying activiteiten onder bij PHD in diverse EMEA markten


Creative digital agency Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 08:35:00
Over 500 dagen barst het EK Voetbal weer los. Amsterdam is één van de zogenaamde Host Cities. Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen.


Intracto Groep neemt marketingadviesbureau Luon over
17-01-2019 | 09:53:00
Intracto Groep (Have a Nice Day en Blue Web Solutions) neemt marketingadviesbureau Luon (inclusief Raak) over.


[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 12:08:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot


Initiative werkt voor Payconiq
16-01-2019 | 09:45:00
Payconiq, een mobiele betaaldienst, brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. De twee werken samen op het gebied van consultancy, strategie, insights en mediaplanning en -inkoop


[Interview] Remko Poggenklaas CEO Abovo Media: Creatie wordt steeds belangrijker
10-12-2018 | 12:00:00
Per november 2018 vervult Remko Poggenklaas officieel de functie van CEO bij Abovo Media. Door deze benoeming wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en kunnen oprichters Verbeek en Zoutendijk zich richten op het corporate vertegenwoordigen van het mediabureau


[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Transformaties gebeuren op veel gebieden tegelijk
07-12-2018 | 16:30:00
IPG Mediabrands besloot twee jaar geleden hun bedrijfsproces van voor tot achter te automatiseren en zo de snel veranderende markt het hoofd te bieden. Nog steeds volgen ontwikkelingen in onze branche elkaar in hoog tempo op


Arthur Hoogendijk CEO Media Buying Systems
30-11-2018 | 13:29:00
Media Buying Systems heeft Arthur Hoogendijk benoemd tot CEO. Hoogendijk wordt daarmee per 1 december 2018 verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding


Stéphanie Smit Managing Partner M2Media
20-11-2018 | 11:10:00
Stéphanie Smit is Nico Hilhorst opgevolgd als managing partner bij M2Media. Stéphanie Smit is sinds 2005 werkzaam bij M2Media, waarvan de laatste zeven jaar als Cliënt Service Director en lid van het managementteam


TargetSpot introduceert PodcastMarketplace
19-11-2018 | 12:33:00
Targetspot lanceert PodcastMarketplace. Het doel is om podcastproducenten onder de aandacht te brengen bij relevante adverteerders en mediabureaus


SpotOpp maakt een strategische marktanalyse makkelijk
14-11-2018 | 08:31:00
SpotOpp begeleidt organisaties met het analyseproces en ondersteunt bij de interpretatie van de uitkomsten. Dankzij de tool kunnen meerdere medewerkers input geven


AFAS Software boycot online advertising met succes
13-11-2018 | 15:58:00
Terwijl AFAS in oktober geen commerciële advertenties inkocht op Google, Bing en LinkedIn bezochten nog nooit zoveel organische bezoekers AFAS.nl


Leontien Mees directeur Maastricht Marketing
12-11-2018 | 12:05:00
De Raad van Toezicht van Maastricht Marketing heeft Leontien Mees ingaande 15 november aanstaande benoemd als directeur van Maastricht Marketing. Zij wordt daarmee de opvolger van Lars Flinkerbusch


Managing Director Digital Jeroen Verkroost verlaat OmnicomMediaGroup per 1 januari 2019
10-11-2018 | 21:08:00
Met de volledige integratie van OMG Digital in de labels OMD en PHD verdwijnt de positie van Managing Director voor de digitale groep


[Case] ZIGT, Exterion Media en Open Universiteit lanceren Perroncollege
10-11-2018 | 12:38:00
Tot aan 5 november stonden treinreizigers te niksen op het perron. De Open Universiteit heeft daar verandering in gebracht. Zeven weken lang wordt op elk groot station in Nederland op een bijzondere manier college gegeven door de Open Universiteit


Koninklijke Peijnenburg kiest voor Initiative
05-11-2018 | 13:04:00
Koninklijke Peijnenburg, waar onder andere de merken Peijnenburg, Snelle Jelle, Lotus, Nakd en Bear onder vallen, heeft ervoor gekozen om haar marketingactiviteiten onder te brengen bij Initiative per 1 januari 2019


OmnicomMediaGroup wint groot deel wereldwijde media-account Mercedes
27-10-2018 | 13:20:00
Daimler verdeelt wereldwijde media-account tussen GroupM (China) en OmnicomMediaGroup (rest van de wereld)


Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company
25-10-2018 | 08:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders


M2Media werkt voor Office Centre
23-10-2018 | 10:58:00
Office Centre kiest M2Media als mediapartner. De kantoorgroothandel voor ondernemers brengt er alle media-activiteiten onder, van mediastrategie tot media-inkoop


Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner
23-10-2018 | 07:56:00
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner. Zij hebben Abovo Media ingeschakeld om de door BUUTVRIJ ontwikkelde campagne vanuit een multimediale strategie uit te rollen in Nederland


Josje Zwinkels Managing Director Digital Center of Excellence Dentsu Aegis Network Nederland
22-10-2018 | 12:03:00
Josje Zwinkels is per begin oktober benoemd tot Managing Director van de Digital CoE (Center of Excellence) van Dentsu Aegis Network Nederland. Zij zal samen met Roderiek van Alphen, Christian de Smit en Rutger de Jong leiding geven


Renault en NU.nl starten DDW-rubriek
19-10-2018 | 12:22:00
Renault en NU.nl hebben elkaar gevonden in een unieke samenwerking rond Dutch Design Week (DDW). Centraal in deze samenwerking staat een rubriek, geheel gewijd aan DDW


Hearst Create vier nominaties op zak voor Grand Prix Content Marketing
19-10-2018 | 09:31:00
Contentmarketingbureau Hearst Create, onderdeel van Hearst Netherlands, is vier keer genomineerd bij Grand Prix Content Marketing Awards, waarvan tweemaal voor Dremel: Award B2C en Distributiestrategie


Wayne Parker Kent driemaal genomineerd bij Grand Prix Content Marketing Awards
19-10-2018 | 09:00:00
Op donderdag 18 oktober is bekendgemaakt dat de Amsterdamse uitgeverij Wayne Parker Kent drie keer is genomineerd in de categorieën B2C, Podcast en Vlogserie. Het gaat om een awardnominatie in de categorie B2C en twee Bekroningnominaties


[Interview] Machiel Verkuyl over deelname aan de Media Rally 2018
17-10-2018 | 19:44:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Wij bellen Machiel Verkuyl die meerijdt met het UM/Initiative team


Abovo Media neemt FD Gazellen Award in ontvangst
17-10-2018 | 07:19:00
Abovo Media mag ook dit jaar een FD Gazellen Award in ontvangst nemen. De FD Gazellen Awards zijn prijzen die Het Financiële Dagblad uitreikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland


[Interview] Jeroen Verkroost over de deelname aan de Media Rally 2018
16-10-2018 | 10:35:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jeroen Verkroost, Managing Director Digital Omnicom Media Group en rijdend voor OMD, neemt deel samen met Dave Frauenfelder


Pieter Haas weg bij Ceconomy
16-10-2018 | 07:17:00
Pieter Haas is per direct opgestapt als topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn. Dat heeft het bedrijf dit weekend bekend gemaakt. Een opvolger is nog niet gevonden. Financieel directeur Mark Frese en directielid Dieter Haag Molkenteller nemen zijn taken voorlopig waar