Marketing Report
Mediabrands wint account Dyson

Mediabrands wint account Dyson

Het van oorsprong Britse Dyson heeft Mediabrands gekozen als wereldwijd mediabureau voor zijn mediaplanning, inkoop en inkoop van betaalde zoekopdrachten. De gunning gaat op 1 april 2022 in zo bericht het Britse vakblad Campaign. In Nederland is het de verwachting dat het account naar UM zal gaan, dat onderdeel is van Mediabrands.

In het voorjaar van 2021 heeft Dyson een review uitgevoerd van de mediabureautaken die de afgelopen acht jaar aan Mindshare waren vergeven. Dyson’s media-uitgaven zijn in de afgelopen jaren gestegen tot circa 600 miljoen dollar (omgerekend circa 528 miljoen euro).

In het Verenigd Koninkrijk is het de verwachting dat er een speciaal team door Mediabrands zal worden geformeerd voor Dyson en het account niet bij UM of Inititiative zal worden geplaatst.

Dyson is bekend van onder meer stofzuigers, drogers, ventilatoren, haardrogers en andere producten. Mediabrands is onderdeel van Inter Public Group (IPG).

www.dyson.com
www.mediabrands.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief