Marketing Report
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Romy Onderwater, junior-producer bij Dept

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Romy Onderwater, junior-producer bij Dept

Romy Onderwater is junior-producer bij Dept. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar.

Dag Romy, kun jij Dept introduceren?

Dept is een internationaal digitaal bureau dat samenwerkt met zowel nationale als internationale merken, bijvoorbeeld bol.com, JBL, Etos, Van Gogh en Rituals. Binnen Dept komen experts van alle kanten uit het marketinglandschap samen onder één dak. Allen met een digitaal DNA en een gedeelde visie op de wereld van marketing, media en reclame: het creëren van merkcommunicatie die past bij de digitale wereld van nu. We groeien hard. Tegenwoordig werken er bij Dept 1300 mensen. Vier jaar geleden waren dit er 130. We zijn momenteel gevestigd in elf landen. Het doel is om de komende vijf jaar naar een wereldspeler te bewegen, maar wat mij betreft focussen we eerst op een nòg betere prestatie in Nederland.

Wat kan Dept dat andere spelers niet kunnen?

In mijn ogen zijn dat drie dingen:

  1. Dept werkt in teams waarbij creativiteit, technologie en data ècht geïntegreerd zijn. Teams die samenwerken en kunnen opschalen om zaken voor elkaar krijgen.
  2. Binnen de teams bij Dept is er een mooie verhouding tussen juniors en seniors, die close met elkaar samenwerken en van elkaar willen leren.
  3. Klanten zijn bij Dept echt een onderdeel van het team. We werken dan ook graag met klanten in plaats van voor.

 

Waaruit bestaat jouw werk bij Dept?

Ik werk als junior-producer bij Dept Brand & Advertising. Simpel gezegd is dat de tak binnen Dept die zich voornamelijk focust op het creëren van reclame-uitingen. Op de weg van concept naar livegang, ben ik verantwoordelijk voor de productionele uitvoering. Vanzelfsprekend binnen de creatieve visie, wensen van de klant en beschikbare tijd en budget.

Wat moeten merken doen om toekomstbestendig te zijn?

Wat mij betreft zijn merken toekomstbestendig als ze wendbaar genoeg zijn om de sociaal maatschappelijke wensen van klanten in hun merk te profileren.

Wat zijn jouw ambities?

Mijn ambitie is een leuke kerel, een stimulerende relatie en daarnaast voldoende tijd om een mooie carrière op te bouwen en, als bestuurslid van RA*W, bij te dragen aan talentontwikkeling in onze industrie. Uiteindelijk wil ik een eigen bureau leiden. Een mooie droom, maar helaas nog geen werkelijkheid. Dat is maar goed ook, want voorlopig wil ik nog kennis opdoen in het reclamevak. Eigenlijk denk ik dat ik op korte termijn ook eens moet switchen van discipline. Ik geloof namelijk dat ik mezelf het beste kan ontwikkelen door zoveel mogelijk rollen in het vak te proberen. Wellicht schuilt er ook een accountmanager in mij. Het lukt me in ieder geval goed om mijn gebruikte spullen aan mijn moeder te verkopen met een Tikkie terug.

Samen met de andere bestuursleden, wil ik de komende jaren RA*W verder professionaliseren. Onder andere door verdere implementatie van het reeds uitgerolde programma Part of RA*W. Met dit programma bieden we bureaus de mogelijkheid om talentontwikkeling te steunen en om direct in aanraking te komen met de doelgroep – die reikt van eerstejaars studenten tot talenten met vijf jaar werkervaring.

Wat is het laatste nieuws?

RA*W stopt ermee omdat bureaus hun talentontwikkeling perfect op orde hebben, toch?

www.deptagency.com

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2020 staat hier.

 

M100 wordt gesponsord door

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief