[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Martijn Lasonder, strateeg bij Dorst & Lesser

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Martijn Lasonder, strateeg bij Dorst & Lesser

03-10-2019 07:12:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 2749 | Tags:

Martijn Lasonder is strateeg bij Dorst & Lesser. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem.

Dag Martijn, kun jij Dorst & Lesser introduceren?

Dorst & Lesser is het eerste socialmediabureau van Nederland! Wat ooit begonnen is als een netwerk dat bloggers (ja, dat lees je goed) koppelde aan merken is nu uitgegroeid tot een agency dat gespecialiseerd is in social media, videocontent en influencermarketing.

Wat kan Dorst & Lesser dat andere spelers niet kunnen?

Naast goede social content maken die in mijn ogen klopt bij het merk, werk ik bij Dorst & Lesser omdat hier mensen zitten die hun verantwoordelijkheid pakken richting de consument. Het is nooit de vraag; hoe gaan we een pak ijsthee verkopen maar altijd; waarom verdient de verkoper van dat pak ijsthee een plek op mijn tijdlijn tussen de vakantiefoto’s van mijn vrienden?

Waaruit bestaat jouw werk bij Dorst & Lesser?

Op LinkedIn staat dat ik strateeg ben. Mooie term natuurlijk, maar of het echt duidelijk maakt wat ik doe? Ik houd me bij Dorst & Lesser bezig met het relevant maken en houden van onze huidige merken én mag ik me sinds kort ook bemoeien met pitches op nieuwe klanten.  

Wat moeten merken doen om toekomstbestendig te zijn?

Partners zoeken die verder denken dan content maken en factuurtjes sturen. We gaan naar een tijd toe dat óók de marketingmanager is opgegroeid met een smartphone in zijn zak en bluetooth in zijn oor. De marketingmanager van de toekomst weet precies wat er speelt en wat ie voor ogen heeft voor zijn merk. Het is aan ons, als agency, om daar geen onnodige zaken bij te halen om de opdracht alsmaar groter te trekken voor onszelf; zo word je irrelevant en irritant. Het moet digitaal, sneller en goedkoper. Niemand zit te wachten op tien slides over het cultureel inzicht dat Gen Z 30 procent van de dag doorbrengt op een smartphone. Merken verdienen antwoord op de vragen: Wat gaan we dan maken? Hoeveel kost het? Hoe ziet het er uit op social?’ en Wat is de verwachte ROI?

Wat zijn jouw ambities?

Als Rotterdammer in het Amsterdamse medialandschap merk ik dat we onszelf veel te serieus nemen, we zijn allemaal mediastrateeg, online-contentexpert of senior digital native growth-hacker. Je kunt geen presentatie in lopen of de slide teller staat al op dertig en er zitten vier mensen om de tafel die er allemaal wat mee te maken hebben vanuit hun expertise.

We zijn niet rechtdoorzee genoeg naar onze klanten, dit zie je vooral aan de reclames die voorbij sjezen op de social timeline én op televisie. Ik kan dan echt denken: “Wie heeft dit verkocht?” maar ook zeker: “Wie heeft hier ja op gezegd?!” Waar merken ons terecht de vraag stellen: “Waarom werkt dit dan zogenaamd en wat is mijn ROI?” mogen wij echt wel terug vragen: “Waarom denk jij dat mensen zitten te wachten op een nieuwe smaak braadboter op hun tijdlijn?”

Het mag, eigenlijk moet, allemaal wat Rotterdamser hier in Amsterdam. Op korte termijn is mijn ambitie hieraan bij te dragen en op langere termijn een bureau te beginnen. In Rotterdam of in Amsterdam met Rotterdams gedachtegoed.

Wat is het laatste nieuws?

Naast mijn werk bij Dorst & Lesser zet ik me via Stichting JongeHonden in voor de jonge creatief van Nederland. Op 13 november vindt de portfolio-avond plaats, dus ben je jong, creatief en wil je met de beste creatief directeuren, en tevens oud JongeHonden, door je portfolio heen sprinten? Volg @JongeHonden op Instagram voor updates en meld je aan voor het Facebookevenement.

www.dorstenlesser.nl
www.stichtingjongehonden.nl

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2020 staat hier.

 

DeMedia100 en MediaBelofte worden gesponsord door

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.