[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Marc Hoes, Co-founder & COO Omnitise

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Marc Hoes, Co-founder & COO Omnitise

03-10-2019 09:39:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3001 | Tags:

Marc Hoes is Co-founder en COO bij Omnitise. Hij is één van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem.

Dag Marc, kun jij Omnitise introduceren?

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor deze fantastische nominatie! Omnitise is een nieuw marketingkanaal met hoge impact waarin je het nummer één toestel van de doelgroep verandert in een billboard. De doelgroep wordt via de Omnitise-app gemotiveerd om het billboard zichtbaar op tafel neer te leggen tijdens sociale momenten met vrienden/kennissen/familie en dient als de ultieme conversatiestarter, die onze klanten het onderwerp van gesprek maakt binnen honderden sociale netwerken waar dit gesprek normaal minder snel gestart zou worden. Deze gesprekken worden vervolgens geconverteerd doordat de gebruiker (promo)links kan delen via het affiliate-linksharingprogramma in de app. Volledige rapportages worden tijdens en na de campagne geleverd: welke ambassadeurs presteren het beste, welke billboards creëren de meeste gesprekken, waar/wanneer/hoelang zijn de billboards zichtbaar geweest en wat zijn de behaalde conversieresultaten van de campagne. Met ons concept weten we duizenden vrienden-, familie- en zakelijke groepen voor een merk te penetreren met marketing die opvalt, blijft hangen, tot een gesprek leidt en uiteindelijk converteert.

Dankzij de leuke propositie die we voor gebruikers hebben, zijn we erg sterk in het rekruteren van een normaal moeilijk bereikbare doelgroep en weten we de beste ambassadeurs in te zetten voor onze klanten. De hoesjes en de app zorgen er vervolgens voor dat deze ambassadeurs maximaal geactiveerd worden. Ons concept zorgt voor hoge marketingimpact, communityversterking rondom het merk, leuke communicatie met doelgroep aan de hand van gamification en inzicht op unieke data, conversie en exposure van de campagne. Ambassadeurs zijn elke dag bezig met het merk van onze klant en de telefoonhoezen worden gezien als een verlengde van de ambassadeur. Hierdoor wordt een campagne als betrouwbaar en authentiek ervaren door de doelgroep. Men koopt wat zijn/haar vrienden kopen, en op deze trend speelt Smart Billboarding 100 procent in.

Wat kan Omnitise dat andere spelers niet kunnen?

Wij zijn ervan overtuigd dat Smart Billboarding de merkcommunicatie sterk kan aanvullen. Waar traditionele media de doelgroep bereiken wanneer ze on-the-go zijn, creëert Smart Billboarding merkzichtbaarheid en conversie gedurende de momenten dat de doelgroep lange tijd stilzit, namelijk tijdens al hun sociale momenten met vrienden, familie en collega's. Denk hierbij aan koffies, lunchmomenten, diners, momenten dat de doelgroep thuis met vrienden is, borrelmomenten, enzovoort. Dit zijn extreem waardevolle momenten voor een merk, aangezien de doelgroep 30 minuten of langer stilzit en zowel fysiek als mentaal in het moment aanwezig is. Toch worden deze momenten nog niet optimaal benut en hier speelt Smart Billboarding een grote rol in. Voor één van onze klanten, namelijk Booking.com, speelde dat ze echt een gespreksonderwerp wilden worden en meer aandacht wilden geven aan hun referral-programma. In dit soort campagnes maakt Omnitise een groot verschil.

Waaruit bestaat jouw werk bij Omnitise?

Ik houd me met name bezig met de invulling en optimalisatie van de campagnes voor onze klanten. Ik zorg ervoor dat ons concept aansluit bij de marketingboodschap van onze klanten en hun andere mediakanalen zodat we een holistische campagne kunnen opzetten. Daarbij kunnen we met onze expertise waarde toevoegen en met snelheid optimalisaties toepassen zodat we tijdens campagnes bij kunnen sturen waar nodig voor maximaal resultaat.

Verder probeer ik dagelijks te brainstormen hoe we ons concept nog meer waarde kunnen geven voor zowel merk als ambassadeur zodat het voor iedereen een no-brainer is om Omnitise in te zetten als marketingkanaal. Ook het stuk ambassadeurrecruitment neem ik volledig op me, waarin we op zoek gaan naar de beste ambassadeurs voor onze klant.

Wat moeten merken doen om toekomstbestendig te zijn?

Ik denk als een merk toekomstbestendig wil zijn, het moet investeren in de marketing van de toekomst. Om een voorbeeld te noemen, we roepen in de industrie al jaren dat Voice of AI de toekomst is. Maar hoeveel bedrijven hebben daar al echt op ingespeeld? Of op zijn minst zich er al in verdiept? Er komen telkens trends op ons pad, maar ik zie dat bedrijven daar weinig tot niet op inspelen. Als je op de langere termijn het verschil wil maken, op een kanaal waar je potentie ziet, moet je daar als merk vroeg op inspelen anders loop je simpelweg achter de feiten aan. Laat je vooral adviseren door mensen op je heen of specialisten op dit gebied en wees niet bang nieuwe kanalen te proberen.

Wat zijn jouw ambities?

Mijn ambities zijn om Omnitise internationaal uit te rollen. Het concept is dankzij onze leveranciers, partners en app simpel internationaal te schalen en heeft de potentie om een begrip te worden in de industrie. We hebben inmiddels al het vertrouwen gekregen van merken zoals Booking.com en Etos, zijn invulling aan het geven aan campagnes samen met FOX en Radio 538 en de ambities zijn om met deze cases uiteindelijk een investering op te halen voor internationale expansie. Tot die tijd gaan we nog veel mooie merken aan ons binden en fantastische campagnes lanceren, waarbij we echt een verschil kunnen maken!

www.omnitise.com

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2020 staat hier.

 

DeMedia100 wordt gesponsord door

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie