Marketing Report
Media.Monks haalt ProRail binnen

Media.Monks haalt ProRail binnen

Na een openbare aanbesteding heeft ProRail Media.Monks aangesteld als partner voor de campagnes van het spoorwegbedrijf. Eerder had Ogilvy het account.

Een speciaal op overheden en semi-overheden gericht team onder de naam Odd.Monks zal zich bezig houden met ProRail. Dit team combineert gedragswetenschap met onderscheidende creativiteit. Een principe dat ze Persuasive Creativity noemen en dat leidt tot campagnes met hogere effectiviteit. Het team zal zowel campagnes ontwikkelen om de veiligheid rondom het spoor te vergroten, alsmede campagnes om te bouwen aan een sterker employer brand. ProRail heeft te kampen met een personeelstekort.

Fraukje van der Leeden, senior campagnemanager ProRail: “Media.Monks is uit de aanbesteding gekomen als dé partner die zowel op creatief als strategisch vlak sterk is en die voor ProRail effectieve bewustwordingscampagnes gaat ontwikkelen. Ze kunnen zo een waardevolle bijdrage leveren aan ons uiteindelijke doel; nul incidenten op én rond het spoor, want elk incident is er een te veel.”

Met de veiligheidscampagnes wil ProRail de samenleving bewust maken van de risico’s op en rond het spoor. De publiekscampagnes moeten veilig gedrag stimuleren en het aantal ongevallen en incidenten bij het spoor terugdringen.

Oscar Hamming, Business Director Odd.Monks: “Door de integratie van gedragswetenschap in strategie en creatie zijn we in staat om het gedrag van mensen effectief te beïnvloeden. Het stimuleren van veilig gedrag rondom het spoor is hier een fantastisch onderwerp voor. We kunnen dan ook niet wachten om hier mee aan de slag te gaan.”

Naast de veiligheidscampagnes zal Media.Monks ook campagnes gaan ontwikkelen om de aantrekkelijkheid van een baan bij ProRail te vergroten. Deze campagnes zullen erop zijn gericht om voldoende en gekwalificeerde medewerkers te werven voor de spoorwegbeheerder.

www.mediamonks.com
www.prorail.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief