Marketing Report
Media Info Groep vernieuwt portal, biedt meer inzicht in media exposure van klanten nieuws

Media Info Groep vernieuwt portal, biedt meer inzicht in media exposure van klanten

In een continu wijzigend mediamonitoringslandschap is het voor bedrijven van groot belang om boven op het nieuws en de data te zitten en precies te weten in welke media hun diensten, producten of klanten werden vermeld. Om hieraan te voldoen, lanceert Media Info Groep een volledig vernieuwde portal.

Online portals zijn inmiddels niet meer weg te denken, maar het is nog niet eens zo lang geleden dat de ‘ouderwetse’ knipselkrant per post naar de klanten van Media Info Groep werd gestuurd. Inmiddels voldoet vermelding van het item dat in de media is verschenen alleen niet meer, maar zijn ook de bijbehorende data van groot belang. In het klantenportaal media·web worden de artikelen en de bijbehorende data gecombineerd tot een handig overzicht.

Met de lancering van een volledig nieuwe versie van media·web biedt Media Info Groep ondernemingen de mogelijkheid om nog meer relevante informatie uit de data te halen. Binnen een handomdraai kunnen er verschillende dashboards, aan de hand van widgets, naar smaak worden aangemaakt. Zo kan  iedere pr-professional de gegevens erin opnemen die voor uitoefening van zijn werk belangrijk zijn. Bijvoorbeeld een monitoringsdashboard met widgets die vooral de gevonden items laten zien, maar ook een analysedashboard met widgets die dieper op de data ingaan.

Input van klanten

Projectmanager Fenno van der Velden: “We hebben uitgebreid met klanten overlegd over welke informatie ze graag wilden terugzien in de nieuwe portal. Door die interviews konden we precies vaststellen waar er behoefte aan was vanuit onze klanten. Die gegevens vinden ze nu terug in de portal en hun persoonlijke dashboards."

Met de portal kunnen klanten van Media Info Groep alle door hen gemonitorde mediatypes met elkaar vergelijken, of het nu gaat om een krantenartikel of een fragment van een podcasts. Want Media Info Groep verzamelt niet alleen informatie over gedrukte media, maar ook vermeldingen in radio- en tv-programma’s, op websites en dus in podcasts.

Extra widgets

De portal is nog volop in ontwikkeling. Zo komen er op korte termijn al nieuwe widgets bij, zoals een vergelijkingswidget (waarbij je bepaalde data tegenover elkaar kan afzetten). Ook verdere verdieping in de beschikbare data, zoals een benchmark, is op termijn mogelijk in media·web.



Commercieel directeur Arnoud van der Valk vertelt meer over de toegevoegde waarde van de portal voor de verschillende typen klanten: “We hebben een breed scala aan klanten, met ieder andere wensen. Een medewerker bij een pr- bureau wil graag weten hoeveel media-aandacht hun werk heeft opgeleverd voor hun klant. Data, zoals aantal berichten, bereik en mediawaarde, zijn voor hen van belang. Ze kunnen nu rapportages exporteren en die delen met hun eigen klanten.

Non-profitorganisaties focussen vaak meer op  trends en ontwikkelingen binnen hun werkveld. Hierbij is de inhoud van de media die zij monitoren meer van belang. Het zwaartepunt ligt bij het bekijken en categoriseren van de verschillende media-items, zodat deze items via een nieuwsbrief naar de stakeholders  kunnen worden gestuurd.

Dit type klanten vergt een verschillende benadering van onze portal. Door de flexibiliteit die we bieden, kunnen klanten de portals via widgets aanpassen aan hun specifieke behoeften. Dus je ziet geen informatie meer die voor niet voor jouw organisatie van belang is, en alleen datgene wat er voor jou of je klant toe doet. En mocht de klant toch nog iets missen in de portal? Als hij dat doorgeeft, kijken we of de functionaliteit kan worden toegevoegd.”

www.mediainfogroep.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief