Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje

Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje

12-10-2018 07:49:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1187 | Tags:

Op het eerste gezicht ziet een Vuurbrood er eenvoudig uit: een rond, gevuld en gegrild broodje, dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Toch heeft het Cor den Boer, founder, jaren gekost om hiervan het simpele, maar smaakvolle broodje te maken dat Vuurbrood nu is. De belangrijkste reden hiervoor is dat dit product met deze receptuur en bereidingswijze nog niet bestond. Met een speciaal voor Vuurbrood ontwikkelde contactgrill, kan het merk nu ook in de horeca worden geïntroduceerd.

Vier jaar geleden liep Cor den Boer rond met het idee voor een gegrild en gevuld broodje. Eerder had hij, als mede-oprichter van het succesvolle reclamebureau TBWA\NEBOKO, een streep onder zijn carrière gezet om vrij te zijn voor andersoortige ideeën.

Den Boer: “Het uiteindelijke product moest er ogenschijnlijk simpel en goed vormgegeven uitzien. Smaakvol zijn en met de mond én ogen beleefd worden, was het uitgangspunt.”

Het inzetten van een eigen foodtruck bleek het ideale hulpmiddel om dit foodconcept te testen.

Den Boer: “Vanaf het begin reageerden festivalbezoekers enthousiast op deze nieuwe ervaring. Dat was de aanmoediging om ermee door te gaan en het product te blijven verbeteren.” 

Eigen receptuur

Vuurbrood is een afgesloten broodje. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om de binnenkant met bijzondere recepten te vullen. Er zijn in de loop der tijd veel verschillende varianten bedacht en getest. Een aantal daarvan zijn inmiddels in productie genomen. Ondertussen worden er weer andere recepten ontwikkeld. Om ook de buitenkant een eigen signatuur te geven, is voor alle varianten een apart logo ontworpen. Deze worden aan de bovenkant in het brood gebrand.

Er is meer dan een jaar aan de ontwikkeling van het brood voor Vuurbrood gewerkt. Er bestond geen biologisch desembrood dat groot genoeg was om er een Vuurbrood uit te snijden. Ook de machine om dit te doen, moest nog uitgevonden worden. Vuurbrood heeft hiermee een eigen karakter, waar met aandacht en vakmanschap aan gewerkt is. Ook aan de bereiding van het product is veel zorg besteed. Het begon met speciaal ontworpen gietijzeren pannen, waarmee het brood boven een vuur gegrild kan worden. Hieruit is de naam Vuurbrood ontstaan. Voor de horeca is er inmiddels een elektrische variant met gietijzeren pannen ontwikkeld en wordt er hard gewerkt aan een oventoepassing.

Na het doormaken van een enorme leercurve is Vuurbrood klaar om de horeca te veroveren. Drie seizoenen lang is het concept in al zijn facetten in een foodtruck getest. Hierop volgde een testfase met meerdere horecaondernemers om een beter zicht te krijgen op waar precies zijn krachten liggen en welke voordelen Vuurbrood de horecaondernemer biedt. Als deze stappen genomen zijn, kan er begonnen worden met groter denken. De mogelijkheden lijken volop aanwezig. 

Details

Diameter: 130 mm, gewicht: 180 gram, hoogte: ± 4 cm
Bereiding: in Vuurbrood grill-ijzer (Hendi)
Bereidingstijd: ± 5 minuten
Ovenbereiding: in ontwikkeling

Leverbaar in vier varianten:

- Shropshirekaas met noten en vruchten
- Pekingeend
- Marokkaans gekruid lamsgehakt
- Chocolade, geroosterde noten en gedroogde vruchten

Verkoop via eigen webshop. Inkoopprijs op aanvraag.
Per stuk verpakt in dozen van 24 stuks per smaak
Vuurbrood wordt diepgevroren aangeleverd

www.vuurbrood.nl 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.