Marketing Report
MassiveMusic creëert sonic identity Philips

MassiveMusic creëert sonic identity Philips

MassiveMusic creëerde ter ondersteuning van de herpositionering en nieuwe business-strategie van Philips een sonic identity. Samen ontwikkelden ze het nieuwe geluid van Philips waarbij de gloeilamp werd ontleed. Met het Philips Instrument werd een compleet palet aan specifieke geluiden gecomponeerd voor Philips’ brand identity, van UI en productgeluiden tot advertising en marketing.

Het Philips Instrument

Door het gebruik van contactmicrofoons wist MassiveMusic het geluid van Philips’ meest iconische product te vangen en combineerde dit met een set van human sounds. Deze verzameling geluiden, variërend tussen hartslagen en het knippen van de vingers, tot het geluid van een strijkstok tegen een gloeidraad, vormen samen het Philips Instrument met melodische, ritmische en harmonieuze muziekelementen als resultaat. Deze sonic identity reflecteert de missie van Philips: Making people’s lives better through innovation.

Luc van Stiphout, Head of Music & Brands bij MassiveMusic: “De klassieke gloeilamp staat symbool voor creativiteit, voor verbeelding en voor het hebben van een idee. Dat was onze inspiratie. Tegelijkertijd is het een Philips-icoon, dat staat voor hun roots in design en perfectie. Door het Philips Instrument te creëren en het geluid van hun gloeilamp te gebruiken, nemen we de consument mee naar het hart van het merk.”

Het nieuwe Philips sound logo zal alle auditieve communicatie voor het merk afsluiten. Daarnaast is met het instrument een rijk palet aan product- en interfacegeluiden ontwikkeld. Zo ontstaat een herkenbare signatuur voor alle touchpoints van het merk Philips: communicatie, producten, services. Een consistent geluid in alle markten, wereldwijd, elke keer dat iemand in aanraking komt met het merk.

Luc van Stipthout: "Tijdens onze zoektocht met Philips hebben we van zowel het samenwerkingsproces als van het project genoten. Door het maken van een nieuw, eigen instrument en branding tool vanuit een overkoepelend concept, zijn we verder gegaan dan enkel het componeren van het nieuwe geluid van Philips. Dit resulteert niet alleen in een sound logo voor reclamecampagnes, maar bedient ook Philips’ product geluiden en digitale services."

Thomas Marzano, Global Head of Brand Experience bij Philips: “We vroegen MassiveMusic om het merk Philips te vertalen naar een nieuwe, overzichtelijke set geluiden. Maar samen hebben we uiteindelijk onze sonic brand identity door het hele bedrijf heen getransformeerd. Dit verandert onze merkherkenning compleet. Het laat zien dat customer experience echt in het hart staat van wat we doen.”

Lenze Boonstra, VP Global Head of Brand bij Philips: “Philips is een wereldwijd actief bedrijf, waarbij de markt van regio tot regio kan verschillen. Daarom zijn we heel blij dat MassiveMusic met een passende creatieve oplossing kwam. In het proces heeft MassiveMusic bewezen de perfecte partner te zijn in het bouwen van ons merk met muziek en geluid. Ze helpen ons echt onze strategie in alle markten en media uit te rollen.”

www.massivemusic.com
www.philips.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief