Headlines.
Nieuws.
Beste videomakers, wees niet bang voor data!
14-04-2021 | 15:43:00
Vandaag de dag staan online video-adverteerders voor vele uitdagingen. Zo moeten ze haast ongrijpbare kijkers aan zich zien te binden, hoge kwaliteit content creëren, en ervoor zorgen dat hun advertenties optimaal presteren


[Onderzoek] Mediasynced: opvallende resultaten reclameblokken NOS Journaal
14-04-2021 | 11:43:00
Mediasynced heeft onderzoek gedaan naar de effecten van adverteren rondom het NOS Journaal. Sinds de coronacrisis wordt meer naar het nieuws gekeken, waarbij mensen gemiddeld per dag 37 minuten naar nieuws kijken. In augustus 2020 was dat een stijging van 40 procent vergeleken met daarvoor


[Case] DPG Media en LensOnline: grip op het effectief bereiken en bewegen van klanten
12-04-2021 | 16:10:06
DPG Media zette CRM-data onboarding in om LensOnline te helpen om andere doelgroepen te bereiken


[Interview] Joyce Lopulalan: 4orange maakt de vertaalslag van data naar informatie en praktische oplossingen
08-04-2021 | 12:22:00
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Het bedrijf helpt ondernemingen interactie met de doelgroepen te verbeteren om onder meer conversies te verhogen


DVJ Insights breidt consultancyteams Duitsland en UK uit
25-03-2021 | 10:32:55
DVJ Insights heeft zijn consultancyteam uitgebreid met de aanstelling van Kathrin Posnanski en Simon Kluge als Senior Business Partners in Duitsland, en Jemma Toynebee-Smith als Client Consultant in de UK


Peter Berg versterkt Human Inference als Managing Director
09-03-2021 | 10:56:46
Per 1 maart 2021 is Peter Berg aangetreden als managing director bij Human Inference. Human Inference helpt organisaties de interactie met hun klanten te verbeteren, kansen te vergroten en risico’s te beperken door relevante gegevens samen te brengen


MeMo²: meer dan een miljoen mensen in Nederland gebruiken Clubhouse
03-03-2021 | 08:01:00
1.052.000 Nederlanders gebruiken Clubhouse (MeMo², februari 2021). Met een maandbereik van meer dan 8 procent zijn met name de mannelijke jongeren verantwoordelijk voor de snelle Clubhouse adoptie


[Onderzoek] Nederland verbouwt in tijden van corona
01-03-2021 | 15:27:00
Nederlanders zijn flink meer aandacht gaan besteden aan hun eigen huis en hebben het afgelopen jaar allerlei grote en kleine klussen aangepakt. DPG Media liet onderzoek doen naar het klusgedrag in coronatijd


[Column] Aldo Breed: Kiesjefolders.nl zet flinke stappen in crossmediaal datadriven adverteren
25-02-2021 | 09:31:39
Offline adverteren gaat zich verder ontwikkelen van een op de massa gerichte aanpak naar een geïntegreerde, data driven en crossmediale aanpak. Wij willen in 2021 met onze data, en vooral gecombineerd met data van anderen/adverteerders, weer een flinke stap zetten om effectief en datagericht consumenten te bereiken


[4orange Case] Allshoes transformeert tot datagedreven marketingonderneming
23-02-2021 | 10:10:00
Een paar jaar geleden was Allshoes, groothandel in veiligheidsschoenen, nog een traditioneel bedrijf met een sterke marktpositie in Nederland én een aantal redelijk succesvolle webshops


[Forum] Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?
23-02-2021 | 00:00:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?


[Column] Job van den Berg: De data van DPG Media helpen de marketeer om doelstellingen te behalen
22-02-2021 | 09:53:00
DPG Media is continu bezig om met data beter in te spelen op de uitdagingen van merken. In het jaar 2021 krijgen data nog meer focus door de uitrol van een nieuwe DPG Media datastrategie en advertentieplatform


DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data
19-02-2021 | 16:48:00
De Data Driven Marketing Association (DDMA) heeft uitgangspunten geformuleerd voor datagebruik van klanten. Die passen bij de gezamenlijke ambitie van leden van DDMA om het maatschappelijk vertrouwen in data te vergroten


[Column] Sonja Loth (MPG.): Data + Content is een gouden formule voor creativiteit die echt wérkt
11-02-2021 | 13:25:12
We zijn ambitieus. Data was voor ons altijd al belangrijk, maar in 2021 plaatsen we een nieuwe Data & Intelligence afdeling in het hart van de MPG.Group


[Onderzoek] Jellow: groeiende vraag naar gespecialiseerde freelancers
10-02-2021 | 17:42:00
De vraag naar gespecialiseerde freelancers is enorm groeiende. Dit concludeert Jellow op basis van een onderzoek bij haar 42.000 ingeschreven freelancers. Dit komt doordat bedrijven nu vaker projectmatig werken


[Column] Joyce Lopulalan (4orange): Aan de slag met eigen data goed idee; investering in uitvoering belangrijk
10-02-2021 | 16:45:00
Hoewel iedereen inmiddels is doordrongen van het feit dat (eigen) data je op voorsprong zet in de soms heftig concurrerende markt, blijkt het vaak lastig om dit goed in de praktijk te brengen


MeMo² lanceert Crossmedia Analytics Platform THX in België
25-01-2021 | 15:58:00
MeMo² lanceert het innovatieve Crossmedia Analytics Platform THX in België. Dit na een succesvolle introductie op de Nederlandse markt met 1300 gemeten campagnes in 2020


Invicta en LynqID gaan samen verder als Invenna
21-01-2021 | 15:08:45
The Data Agency brengt de dochtermerken Invicta en LynqID samen onder de naam Invenna. Het Customer Data Platform van Invenna verbindt klantdata en realiseert een 360-graden-klantbeeld, beschikbaar voor inzicht, analyse en marketing automation


DDMA Privacy Monitor 2021: Nederlanders licht positiever maar willen wel meer controle
14-01-2021 | 15:30:00
De DDMA Privacy Monitor 2021 laat zien dat Nederlanders iets positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties, maar toch willen ze grip er op houden en meer controle


DPG onderzoekt hoe gezond de Nederlander leeft
11-01-2021 | 15:31:35
Soms mis je de insights om efficiënt en effectief te adverteren. DPG Media kan daarbij helpen. Als mediabedrijf doet ze continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, hoe ze in het leven staan en hoe zij zich oriënteren op aankopen


[Interview] Marcel Vogels (Memo²): De meerwaarde van crossmedia moet je geïntegreerd meten
11-01-2021 | 11:26:00
Memo2 is een bureau dat voor klanten inzichtelijk maakt hoe effectief hun grote crossmediale campagnes zijn geweest. Marcel Vogels, oprichter van het bedrijf, vertelt over het koppelen van informatie


Milkshake Research doet grootschalig onderzoek naar impact van UX research
23-12-2020 | 11:28:00
Onderzoeksbureau Milkshake Research presenteert het eerste grootschalige onderzoek naar de impact van UX research op organisaties in Nederland


[Onderzoek] Boodschappen doen: gezinspraak, rol van Reclamefolder en meer
15-12-2020 | 08:00:00
Wie koopt wat en waarom en hebben leden van een meerspersoonshuishouden inspraak? Veel is al bekend, maar onderzoekers van DPG Media wilden via hun eigen Panel Inzicht meer antwoorden. We zetten een aantal inzichten uit het onderzoek op een rijtje


[Interview] Michael van Koppen (DPG Media): Adverteerders gaan steeds meer profiteren van onze datagedreven inzichten
15-12-2020 | 07:00:00
Twee van Nederlands grootste advertentienetwerken komen samen in een netwerk met superieur lokaal bereik en een zeer soepele aankoopervaring. We spreken Digital Product Manager Michael van Koppen over de nieuwe mogelijkheden voor adverteerders en bureaus


Trustpilot houdt door bedrijven bestreden reviews online
09-12-2020 | 15:48:00
Trustpilot zal consumentenreviews die bedrijven hebben gerapporteerd als omstreden, voortaan online houden zolang het onderzoek loopt. Trustpilot doet dit om te voorkomen dat consumenten zich gecensureerd voelen


[Onderzoek] KVK: Aantal stoppende ondernemingen hoger dan in 2019; aantal failissementen blijft dalen
04-11-2020 | 16:53:42
Het aantal stoppende ondernemingen is in de afgelopen zes maanden hoger is dan in dezelfde maanden in 2019. Dit blijkt uit de Trendrapportage Bedrijfsleven van de KVK die voor de tweede keer is gepubliceerd. In oktober waren er 16100 stoppende ondernemingen, tegenover 11.137 in oktober 2019, een toename van 45 procent


[Onderzoek] Multiscope: Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
30-10-2020 | 17:34:00
B2b-e-commerce zit in de lift. Dit bljikt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Thuiswinkel, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence onder 3.899 Nederlandse werknemers dat is gehouden in het kader van de tweede editie van de B2B Ecommerce Monitor


[Interview] Shantia Farshidzad (4orange): Datagedreven marketing zit in ons DNA
22-10-2020 | 12:44:00
Shantia Farshidzad is partner bij 4orange. We spreken hem over snijvlak tussen it en marketing


[Interview] Joyce Lopulalan (4orange): Uniformeren klantgegevens ontsluit gouden data-berg voor elk bedrijf
16-10-2020 | 14:43:00
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. We spreken haar over Golden record, een systeem om gefragmenteerde klantgegevens en klantdata te unformeren


[Interview] Richard van Meurs (4orange): Connect laat tot in detail zien wat er gebeurt in je bedrijf
08-10-2020 | 16:42:00
Richard van Meurs is Marketing & Business Analist bij 4orange. We spreken hem over leads, hoe beter met klantdata om te gaan en dankzij data campagnes gerichter te maken