Headlines.
Nieuws.
Pim van Boekhold van Greenhouse naar DPG Media
15-10-2021 | 09:38:29
Pim van Boekhold start als Business Development Manager Data & Demand voor België & Nederland. In deze functie gaat hij verantwoordelijk zijn voor de verdere strategische en tactische ontwikkeling en vermarkting van de DPG Data Proposities


DPG Grow podcast Data&: aflevering 3: Data& Shopper Marketing met Constant Berkhout
13-10-2021 | 09:27:40
Zijn marketeers en category managers die zonder data werken net zo succesvol en blij als degenen die met data werken? Is een intensieve datatoepassing een randvoorwaarde voor succes binnen FMCG en retail


[DPG Media] Tips voor het creëren van een succesvolle advertentie
12-10-2021 | 10:40:54
DPG Media onderzoekt continu hoe belangrijk de rol van creatie binnen adverteren (print, digitaal, branded content en video) is in samenwerking met onderzoeksbureau MetrixLab. Aan de hand van negen aspecten onderzoeken ze met de Advertising Impact Monitor (AIM) wat wel en wat niet werkt in een advertentie


[Onderzoek] Adverteren bij viral video’s zonder contextual targeting is riskant
07-10-2021 | 11:08:00
Dat adverteren rondom viral video’s niet voor ieder merk goed uitpakt, blijkt uit onderzoeksresultaten van MAGNA Media Trials en technologie- en dataplatform Channel Factory


[Column] Joyce Lopulalan: Leasen om te pleasen
06-10-2021 | 09:39:32
Als het gaat om het ontwikkelen van nieuwe proposities die bij de veranderende consument passen, vind ik de telecombranche een koploper. Vanuit mijn huidige functie kom ik over de vloer bij de meest uiteenlopende branches en zie ik hoe (nieuwe) telecomproposities hun weg vinden naar andere branches


Media-Trendpanel onderzoek: media- en marketingtrends
05-10-2021 | 15:17:00
Nu de anderhalve meter-regel eindelijk verdwijnt, kunnen we langzaam en voorzichtig weer naar de toekomst kijken. En wij zijn heel benieuwd hoe jij de toekomst ziet. Welke media- en marketingtrends blijven overeind en welke hebben aan belang ingeboet


DPG Grow lanceert videoreeks: Alles over data
28-09-2021 | 12:44:00
DPG Grow heeft een videoreeks gelanceerd over data. In het werkveld wordt veel gesproken over data driven marketing. Veel merken hebben de inzet van data hoog op de agenda staan


[Cross Media Congres 2021] Joyce Lopulalan over 4orange
23-09-2021 | 11:53:56
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Het bedrijf weet data voor bedrijven om te zetten in informatie waarmee ze uit de voeten kunnen om verder te groeien of hun processen te verbeteren


[Dokter Data] Kansen en uitdagingen voor accountantskantoren
15-09-2021 | 09:40:15
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Hij gaat nu in op de kansen en uitdagingen voor de grootste accountancykantoren, waaronder de grote vier Deloitte, PWC, EY en KPMG, en de middelgrote kantoren daar net onder, zoals Baker Tilly en BDO


[Onderzoek] DPG Grow: De rol van telecom in ons leven
09-09-2021 | 13:14:00
Om in kaart te brengen welke rol telecom precies in ons leven speelt, deed Panel Inzicht onderzoek. De prijs, een betrouwbaar netwerk en snel internet blijken de belangrijkste criteria te zijn bij de keuze van een telecomaanbieder


[Column] Joyce Lopulalan: Natie der elektrificatie – iedereen aan de elektrische auto!
07-09-2021 | 06:00:00
Mensen in mijn naaste omgeving hebben mij er al bijna een spreekverbod over opgelegd. Sinds december vorig jaar ben ik namelijk de berijder van een full electric vehicle. En hoewel ik met frisse moed aan dit driejarige avontuur begon, sloeg het al snel over naar bittere teleurstelling


DVJ Insights stelt Nicole Engels aan als Director Center of Expertise
03-09-2021 | 14:37:00
DVJ Insights heeft Nicole Engels aangesteld per 1 september als Director Center of Expertise. In deze nieuwe rol geeft zij leiding aan het gelijknamige team, dat bestaat uit het Innovation LAB, het Science & Analytics team, en het Marketing Communicatie team


DPG Grow podcast Data&: aflevering 2 Agile Insights Tools
02-09-2021 | 15:49:48
In de tweede aflevering van de DPG Grow-podcast serie Data&, staan Agile Insights Tool centraal. Wat is het en wat levert het op? Te gast is Hugo Schurink, Head of Marketplace & BrandZ bij Kantar


[Interview] Aldo Breed: Kiesjefolders combineert data en media om consumenten gerichter te bereiken
02-09-2021 | 09:56:07
Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders.nl, de dienst die begon als service voor mensen om online aan te geven welke papieren folders ze thuis willen krijgen via de post. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij hoe zijn bedrijf de afgelopen tijd een transformatie heeft ondergaan


Inzicht in de customer journey van first time mums
31-08-2021 | 19:30:39
In het onderzoek First Time Mums worden inzichten gedeeld rondom het werkzame leven, opvang en vakantie van (aanstaande) moeders. Daarnaast wordt het (aankoop)gedrag van (aanstaande) moeders in kaart gebracht


[Onderzoek] DPG Grow: De woon interesse van de Nederlandse consument
20-08-2021 | 10:41:37
De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. DPG Media heeft onderzoek laten doen naar woonvoorkeuren qua woninginrichting. meubels, woonaccessoires, media & merktrouwheid, klussen en verbouwingen


[Dokter Data] Third-party cookies zijn dood. Leve de third-party data!
16-08-2021 | 13:05:00
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Nu de privacyregelgeving strenger wordt en de grotere browsers stoppen met het toestaan van third-party cookies, zoeken veel marketeers naar nieuwe manieren om succesvoller te worden


GumGum neemt JustPremium over
10-08-2021 | 13:03:13
GumGum, een speler op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, heeft het Nederlandse JustPremium overgenomen. JustPremium is een marktplaats voor rich media en video-advertenties in Europa


[Onderzoek] Havas Meaningful Brands 2021: Merken dramatisch slecht vertrouwd
05-08-2021 | 15:11:00
Het vertrouwen in merken is op een dramatisch dieptepunt beland volgens het Meaningful Brands onderzoek onder 400.000 mensen in 30 markten wereldwijd


Nestlé Purina schakelt de 4orange Category Scan in 
29-07-2021 | 13:33:00
Honden- en kattenvoedingsmerk Nestlé Purina schakelt 4orange in om een beter beeld te krijgen van afzetmarkten voor diervoeding. Dat levert vaak verrassingen inzichten op, waardoor de omzet hoger kan worden


[Marketing Report Radio] Johan Smit over onderzoek naar crossmediale meetmethodes
27-07-2021 | 11:56:06
Johan Smit is directeur van PMA, Platform Media Adviesbureaus en bestuurder bij Stichting Nationaal Luisteronderzoek. Hij is al jaren bezig met onderzoek naar crossmediale meetmethodes voor mediabureaus


DPG Grow komt met podcastserie Data&
22-07-2021 | 20:46:00
DPG Grow lanceert Data&, een podcast-serie waarin Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing


[Dokter Data] Uitblinken tijdens èn na corona in 6 checks
20-07-2021 | 10:30:34
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Dit keer geeft hij zes tips om je bedrijf door deze periode te loodsen


[Cross Media Innovatie] Floris Bruin over de in-flight deliveryservice van Transavia en Thuisbezorgd.nl
15-07-2021 | 10:58:37
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Dentsu zendt in-flight food delivery bij Transavia in als Innovatie. We spreken met Floris Bruin van iProspect, onderdeel van dentsu


[Cross Media Exploitant] Kees Wilbrink over DPG Media
13-07-2021 | 11:52:40
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. DPG Media is genomineerd in de categorie Exploitant. We spreken met Kees Wilbrink, directeur Partnerships bij DPG Media


[Column] Joyce Lopulalan: Hoe mediablind ben jij?
01-07-2021 | 11:12:42
“Heb je onze uiting al gezien langs de snelweg?” vroeg een van mijn zakenrelaties onlangs. Ik moest haar helaas bekennen het niet gezien te hebben. Dit triggerde mij echter wel. Hoe mediablind wordt een mens voor uitingen op vaste plekken?


[Cross Media Innovatie] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl
29-06-2021 | 10:49:26
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Kiesjefolders.nl dingt mee naar de award in de categorie Innovatie. We spreken oprichter Aldo Breed


[Onderzoek] De rol van media bij het kopen van een auto
29-06-2021 | 09:09:00
Een andere of eerste auto kopen, is iets waar mensen goed over nadenken. Om de rol van media tijdens de customer journey in kaart te brengen, heeft Markteffect in mei 2021 onderzoek gedaan


[Onderzoek] Magna AD Forecast: herstel zet door
18-06-2021 | 14:04:00
Nederland is de zesde grootste reclamemarkt van westelijk Europa met 4,9 miljard euro verwachte reclame-omzet in 2021. Op langere termijn is de verwachting dat de televisiereclameomzetten zullen eroderen met een gemiddelde van 1 procent per jaar


[Dokter Data] Voorkom valkuilen bij het interpreteren van data
17-06-2021 | 12:00:00
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Hoe voorkom je onjuiste conclusies bij het interpreteren van vergaarde gegevens