Marketing Report
L’Oréal Nederland kiest OMD als mediapartner

L’Oréal Nederland kiest OMD als mediapartner

Per 1 oktober 2018 gaat mediabureau OMD alle on- en offline campagnes voor haar rekening nemen.

L’Oréal had hiervoor een lange samenwerking met Zenith. OmnicomMediaGroup kwam als winnaar uit de bus na een uitgebreid pitchproces waaraan verschillende bureaunetwerken deel hebben genomen. Het uitgebreide pitchtraject werd zorgvuldig begeleid door Henk Plessius van FMA. De mediapitch richtte zich op de Nederlandse markt. OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes voor haar rekening gaan nemen.

Roland Teerenstra, managing director bij OMD: ''Wij zijn trots dat L'Oréal voor OMD heeft gekozen. We hebben met een data driven, audience first aanpak slimme oplossingen gebouwd op het vlak van media, content en technologie die we nu gaan inzetten om samen met L'Oréal verder te bouwen aan haar (digital) lovebrands.''

Kevin Capota, CMO bij L’Oréal Nederland en Casper van der Waal, mediamanager bij L’Oréal Nederland: “OMD heeft alle belangrijke eigenschappen van een eigentijds mediabureau: een pragmatische en geavanceerde visie op datagedreven marketing, transparantie in alle processen en bovenal veel getalenteerde en betrokken mensen. Onze teams kijken uit naar de samenwerking!”

Irene de Vos, director of strategy bij OMD: “De ambitie van L'Oréal om rijke en gepersonaliseerde relaties met hun consumenten te creëren, sluit perfect aan op onze audience first-aanpak. Vanuit een specifiek strategisch framework waarin klantwaarde-ontwikkeling centraal staat, gaan wij op zoek naar pakkende insights en vertalen we die in passende campagnestrategieën en tactics. Gedurende het pitchtraject kwam duidelijk naar voren dat zowel L'Oréal als OMD een gedeelde visie heeft op precision marketing. Met onze data en technologiecompetenties op het vlak van precision marketing kunnen wij L'Oréal verder helpen in haar ambities.”

www.loreal-paris.nl
www.omd.com

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief