Logitech verduurzaamt: Eind 2021 meer dan 50 procent van alle muizen en toetsenborden gerecycled plastic

Logitech verduurzaamt: Eind 2021 meer dan 50 procent van alle muizen en toetsenborden gerecycled plastic

13-11-2020 16:22:45 | Door: David de Jong | hits: 3005 | Tags:

Logitech International zal over ruim een jaar in meer dan 50 procent van de muizen en toetsenborden post-consumer gerecycled plastic (PCR) opnemen. Ook zal Logitech transparant zijn over de hoeveelheid PCR per product. Logitech wil hiermee de koolstofimpact op het milieu verminderen en de circulariteit van consumentenproducten verhogen.

In de afgelopen drie jaar heeft Logitech zich steeds meer geconcentreerd op een grotere overstap naar PCR-plastic in de populairste productlijnen als onderdeel van zijn Design for Sustainability-inspanningen. Sinds de lancering van het PCR-programma zal het bedrijf tegen het einde van volgend jaar meer dan 50 miljoen apparaten met PCR-plastic hebben verzonden. In dit geval zijn onder andere de producten die PCR- plastic bevatten de K120 en K400-toetsenborden, de C390 webcam, M100- en M190-muizen, en de UE Hyperboom. Daarnaast is de Ergo M757-muis ook gemakt van PCR-plastic. Deze muis is ontworpen met als doel om het gebruik van PCR-plastic in het zwarte, grafiet- en gebroken-witte model te maximaliseren. 

Om de CO2-reductie op een nog grotere schaal te bevorderen, richt Logitech zich op het gebruik van PCR-kunststof in producten die wereldwijd het meest worden verkocht. Het bedrijf zet zich in om tegen het einde van 2021 meer dan 50 procent van de muizen en de toetsenborden in de Creativiteits- en Productiviteits productgroep van Logitech, het grootste portfolio van het bedrijf, te maken met PCR-plastic waardoor er naar schatting 7.100 ton nieuw plastic en 11.000 ton koolstof per jaar wordt bespaard.

Prakash Arunkundrum, Global Head of Operations and Sustainability bij Logitech: "We zijn op een reis om producten voor de toekomst te ontwerpen. Het belangrijkste gebied waarop we een aanzienlijke en langdurige impact kunnen hebben om de CO2-uitstoot te verminderen, is door onze ‘Design for Sustainability’ principes toe te passen in het hele productontwikkelingsproces. Aangezien plastic een van de meest gebruikte materialen is bij Logitech, investeren we in de circulaire economie door het recyclen en hergebruiken van consumentenproducten. Op deze manier kunnen grenzen worden verlegd van wat momenteel mogelijk is voor gerecycled plastic".

Vanaf de ERGO M575 wordt de PCR-content van elk product gevalideerd door onafhankelijke deskundigen en transparant gedeeld op de website van het bedrijf. Het percentage gerecycled plastic zal per product variëren afhankelijk van het type, de kleur en het materiaal van het product. Het percentage van de plastic onderdelen van een product dat uit PCR bestaat, varieert momenteel van 80 procent PCR-gehalte tot 20 procent voor de technisch complexe lichtere kleuren producten. Het doel van Logitech is om het percentage gerecycled materiaal in elk product te blijven maximaliseren.   

Nicole Muñoz, Vice President of Environmental Certification Services bij SCS Global Services: "We feliciteren Logitech met zijn inzet voor transparantie en certificering van gerecycled plastic door derden.  De focus van Logitech op circulariteit en de integratie van gerecycled materiaal in hun producten toont leiderschap in de consumentenelektronica-industrie".

Logitech werkt samen met kunststof leveranciers om nieuwe en sterkere harsen te ontwerpen in een reeks nieuwe kleuren, waarbij wordt voortgebouwd op wat vandaag de dag mogelijk is. Harsen zullen in Logitech-producten worden gebruikt om de consument meer kleurmogelijkheden te bieden zonder afbreuk te doen aan de productkwaliteit, terwijl ze ook beschikbaar worden gesteld aan andere bedrijven in een poging om de koolstof impact van de consumentenelektronica-industrie te helpen verminderen. 

Naast gerecycled plastic werkt Logitech samen met externe partners aan de ontwikkeling van een stappenplan voor duurzame materialen voor de toekomst, evenals aan de vooruitgang op het gebied van duurzame verpakkingen, aan voortdurende innovatie op het gebied van elektronische apparaten met een geringere impact en aan de verdere ontwikkeling van programma's voor hernieuwbare elektriciteit.

www.logitech.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.